Sparen voor horloges, flipperitis

Natuurlijk heb je mensen die er ook meer warmpjes bijzitten dan andere, wat geld uitgeven een stuk makkelijker maakt. De gemiddelde leeftijd op dit forum ligt volgens mij ook redelijk hoog; met de ervaringslooncurve in Nederland en het dan niet meer hebben van kosten aan kinderen kan het ook makkelijker maken een flink horloge te kopen.
Spaarzaam leven en sparen helpt, maar als 30er is je besteedbaar inkomen ook lager dan dat van een 55+er (gemiddeld genomen).

1 like

Maar… Wat houd de gemiddelde forumgebruiker over op zijn/haar spaarrekening? Ik denk dat er meestal wel een aantal Rolexen op staat… En de keuze om dan wat uit te geven aan een Rolex is dan toch ook persoonlijk… Toch?

Ik verkoop toch ook altijd met verlies. Soms een beetje soms een paar honderd. Maar ja, elke hobby kost geld…

1 like

Yup, das persoonlijk!

Ik heb een stuk of wat rolexen op mijn spaarrekening maar slechts een 2e hands Omega om de pols (en nog een paar in de doos) :roll_eyes: :face_with_raised_eyebrow:

Ben een brave calvinische Nederlander… :shushing_face:

1 like

Geef je groot gelijk. Zo hoort het toch ook?? Ik zou mij zelf ook geen Rolex kopen als ik niet voldoende geld overhield op de spaarbank. Maar wat ik ook niet heb of wil hebben is een huis vol met rommel wat ik niet gebruik of aankijk. Ik heb gewoon een aantal dingen die ik zelf noodzakelijk vindt: Een eigen fitness(wel zeer uitgebreid) een tv, camera met wat lenzen rugtas gewone kleding wat schoenen en een horloge maar dingen die mij in de weg zouden liggen zou ik toch écht niet in huis willen! Ik haat troep… Dure merkkleding vindt ik een waste of money en ordinair :slight_smile:

2 likes

Yup :joy: Same here…plus een super klein en goedkoop karretje voor de deur = :euro: to spend :+1:

Btw horloge van 2,5x maandsalaris doe ik dan weer niet…

Idd… Ook zo’n achterlijke hobby van menschen om een bolide twv een huis te rijden :slight_smile: Ik doe alles met een 1e klas abo en mocht ik een auto nodig hebben(woon in de stad) dan huur ik er wel één :slight_smile:

Echt zo een onzin vind ik dat.

Jij hebt ook geen horloge nodig. Staat gewoon op je telefoon hoor de tijd. En anders even vragen op straat, nog goedkoper!!!

Ieder moet toch gewoon lekker kopen wat ze leuk vinden. Of dat nou merk kleding is of een dure telefoon of een dikke auto maakt toch niets uit. Als die persoon er zich maar lekker bij voelt.

Ik woon naast de stad en station is 5 minuten lopen van mijn huis. Nou denk maar niet dat ik met de OV ga. Oftewel lekker doen wat je zelf wilt.

Heerlijk :wink:

17 likes

Dat bedoelde ik eigenlijk juist met mijn reactie te zeggen :slight_smile: Het kwam er misschien ongelukkig uit… Maar ieder stelt zijn eigen belang in het leven… En dat recht is nu juist dat gene wat ons een volwaardig persoon maakt. Of dat nu horloges zijn, skeelers of strontscheppen

5 likes

Ah duidelijk :slight_smile:

Nu zie ik na een aantal oude hobby’s waar ik verdomde weinig voor terug heb gekregen behalve wat levenservaring toch zeker wel de meerwaarde in van luxe horloges aanschaffen als hobby… Misschien ga je er wel iets op achteruit maar het verlies is veel minder groot dan bij bepaalde andere hobby’s… Ben toch zeker een 50.000 euro kwijt geraakt in het verleden aan domme ‘‘hobby’s’’

Goed topic.

Ik heb zojuist mijn Breitling Colt gecancelled. Door persoonlijke omstandigheden nl het tijdelijke wegvallen van inkomen voor mijn vrouw en dochter voelde die aankoop niet fijn. Ik wacht gewoon even tot alles weer beter gaat. Ik geef er veel geld aan uit maar het moet niet te gek worden.

12 likes

Zo geef ik al enige tijd geen briefjes van 500 euro meer uit en steek ze in de horlogekluis… :joy:

En tja kinderen kosten ook geld, maar daar moet je aan denken voor je ze ff op 5 min maakt natuurlijk. :joy: Eens ze er zijn is het te laat.

Niet roken, niet drinken, geen minares en dag en nacht werken kan helpen. :wink:

En hoe ouder je wordt hoe meer budget er vrij komt om op te souperen aan een hobby, dus nog wat geduld. :wink:

Voor de ene is 1000 euro wat voor de andere 100 euro is, dat is nu helaas zo.

Ik geniet gewoon van het leven, leuke auto, veel vakanties, elke week 2 tot 3 x uit eten, merkkleding enz. ( geen kinderen )

Maar ik heb jaren gewerkt voor de opbouw van mijn bedrijfje en toen sober geweest… nu is het tijd om te leven en genieten van de dingen die ik graag doe!

5 likes

Ik denk dat je nog zal schrikken van het percentage horloges die gekocht worden op afbetaling. Kijk maar bij Bouman, zelfs bij de Mediamarkt kan je een betalingsregeling afsluiten voor producten. En dat alles voor een luxeproduct…

Dan moet je in mijn ogen toch wel echt gek zijn. Een luxe product kopen op afbetaling.

1 like

Mediamarkt, “ik ben toch niet gek?”
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ja idd zeg… Dat is wel stom! Kan me bijna niet voorstellen?

Wat flipperen wordt je niet rijk van. Geld op de bank brengt ook niets meer op… ik heb hierop dan ook wat duurdere exemplaren gekocht. Ze brengen later toch ongeveer weer op wat je er voor betaald hebt…als je de goede koopt tenminste.

Dus mocht er echt geldnood zijn verkoop ik het eea.

2 likes

Ik merk dat het de kunst is om blij te zijn met wat je hebt of kan betalen.
In elk prijssegment is er een overvloedige keuze.

Het leukste is toch om langzaam aan, met wat flipperen, naar het hogere segment te gaan.

10 jaar geleden zat ik 3 maanden te dubben over de aankoop van een skx, ondertussen kan ik af en toe een wat duurder horloge kopen. Ik zou ook een Rolex kunnen kopen, maar het voelt nog niet goed dus doe ik het nog niet.

4 likes

Hier elke keer wat gespaard wat ik over hield. Als er dan een duurdere service beurt voorbij kwam greep ik naar mijn ‘horlogepotje’ uiteindelijk zat hij vol genoeg voor mijn Longines HQ. Eerlijk is dat ik deze als tussenstap heb gekocht. Graag in de toekomst een mooie Rolex GMT of Sub voor mij :+1:t2:

Conclusie: Alleen als ik het echt kan missen en echt nergens anders voor nodig heb, besteed ik het aan horloges. Zolang ik maar niet mijn single malt, merk kleding, vakanties en etentjes moet missen.