Sparen voor horloges, flipperitis

Ik spaar helemaal niet…geef €300-500 per maand uit aan horloges, zou het eigenlijk eens een paar maandjes moeten doen kan ik wat duurders kopen of dat meerwaarde geeft weet ik niet… Heb 1 mnd gespaard en toen gelijk een Citizen Signature gekocht :grin: …is toch wel een van mijn favoriete nieuwe…( en flipperen lukt me niet echt) :blush:

1 like

Waarom voelt dat niet goed; zo’n Rolex?
Bij mij hetzelfde maar kan het niet goed verwoorden!

Zat overigens vandaag nog aan tafel met een klant die ook een rolex sub droeg :heart_eyes:
Maar ja hij is directeur en ik ben loonslaaf :sunglasses:

Als je het te gek vind niet doen. Ik heb hetzelfde met Patek. Zou er best een kunnen kopen, maar ik denk dat ik meer van een Rolex geniet. Hoewel ik Patek wel heel mooi blijf vinden, zal er niet snel een komen.

1 like

That’s my boy :sunglasses:

1 like

Voor mij betekent het kopen van een horloge vooral dat ik geld van de ene hobby verplaats naar een andere. Ben in 1993 als tiener ooit begonnen met een kaartspel genaamd Magic the Gathering. De paar honderd euro die ik toen heb uitgegegeven, is nu zoveel waard, dat ik er een aardige horloge-collectie van heb kunnen aanleggen…

5 likes

Hier ook het enige moeten laten om een Sinn 903 ST aan te schaffen. Zo’n 3 jaar over gedaan naast het andere horlogepotje.

En dan heb je hem en dan ben je er eigenlijk te zuinig op en komt ie te weinig aan de pols…:roll_eyes:

3 likes

…en toch zie ik 'm zo nu en dan om je pols voorbijkomen :+1::ok_hand:

1 like

Moeilijk uit te leggen. Voor mij is een rolex toch een soort trofee na het behalen van een vooropgesteld doel.
Ik ben kort voor Kerst zelfs een sub gaan passen met bedoeling te kopen, maar kreeg het niet over mn hart :slight_smile:
Heb nu een hele coole Seiko gekocht, en dat voelt prima :sunglasses:

4 likes

Ik koop mn horloges van mn rookgeld. Nou heb ik nooit gerookt, maar dan kan ik het wat makkelijker plaatsen.

Grapje hoor.

Wat ik me wel bedenk voor ik iets aanschaf: als een aankoop minder dan € 1.- per dag kost dat ik het gebruik, dus ongeveer de prijs van een paar sinasappels, dan acht ik het verantwoord.

Dus ik eet niet veel fruit tegenwoordig…:apple::green_apple:

7 likes

Same here, hoewel ik het meeste ‘spul’ nog heb. Volledige set beta power nine, black bordered dual lands enzo…toch maar eens van de hand doen.

1 like

Ik ga samen met @anon50762135EV niet meer naar de hoeren. Houd ik op maandbasis toch een leuk bedrag aan over.

11 likes

Als het aan de kat lag droeg ik een Patek Philipe. Spel ik dit wel goed?

Daarom schrijft Rolex ook een stuk eenvoudiger.

Ik dacht dat bezoeken <10 minuten werden afgehandeld onder coulance?

6 likes

Ik ben daar waarschijnlijk niet geschikt voor…
Bovendien vraag ik me af hoe dat precies in zijn werk gaat.
Hoe kun je voor een horloge een “duurder” horloge terug krijgen?

Dat hebben ze na jou afgeschaft. Schoorsteen moet ook roken!

1 like

:joy:

Toch telkens een beetje erbij ben ik bang :sunglasses:

Overigens streef ik t adagium: “hoeren, neuken, nooit meer werken” nog steeds na.

5 likes

Eerstvolgende keer wanneer mensen mij gaan vragen waar ik dat woord van ken ga ik toch met een vreemd verhaal op de proppen komen :joy:

4 likes

:joy::joy::joy:

1 like