Sparen voor horloges, flipperitis

Als het iets met muziek te maken heeft, gaat het niet zo snel…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat is idd gewoon steeds een beetje bijleggen. Dan kun je jezelf namelijk wijsmaken dat een horloge je maar ’200’ euro kost. Dat je er ook een exemplaar van 500 voor hebt verkocht, deert dan niet.

1 like

Ben aan het sparen voor een Speedmaster, benieuwd of het me lukt😀

9 likes

Helder, maar mijn horloge moet wel gewild worden voor een bepaalde prijs anders werkt het niet…
Ik zie hier in het aanbod vaak horloges die weken staan en waarvan de prijs al met honderden euro’s gezakt is.

Het werkt sowieso niet, maar omdat je steeds een beetje bijlegt, voel je niet dat je stiekem best veel geld uitgeeft. Het voelt heel verantwoord.

Lekker man!

Dus als ik stel dat de “ervaren” horlogeliefhebber gemiddeld €1000,- per jaar uitgeeft aan nieuw spul, overdrijf ik dan?

Haha geen flauw idee. Moeilijk te definieren. Denk dat de spreiding qua uitgaves zo groot is, dat het gemiddelde er niet zo toe doet.

Idd telkens een beetje bijleggen, maar vooral telkens een horloge dat wat beter afgewerkt is, wat een beter movement heeft, wat soms gelimiteerder is enz… dat is voor mij het mooie aan de hobby.

2 likes

Vanaf morgen 300 dagen iedere dag een tientje opzij leggen Hans :sunglasses::sunglasses:

3 likes

Haha, op sommige dagen lukt dat wel!

1 like

[quote=“Honey_Badger, post:72, topic:140274”]
niet meer naar de hoeren.
[/quote] Ach, die Poolse zijn toch zo duur niet?

Bij mij is het uiteindelijk een soort mindset (zie taalnazi topic) geworden: toen ik ruim 4 jaar geleden begon vond ik 400 euro voor een Seiko Sumo te veel en ben ik voor een Monster gegaan. Tsja, en daarna bleek het einde zoek.

Financieel mag ik niet klagen maar ik zit niet in de rijke hoek hoor. Het gaat er ook niet altijd om wat je kunt betalen, maar wat je uiteindelijk bereid bent om te betalen voor 1 horloge. Daarnaast heb ik graag flink wat achter de hand om een stukje hypotheek sneller af te lossen, Chuggington treintjes voor de kleine te kopen, hopelijk te upgraden naar zoveel mogelijk cylinders in mijn auto (blegh elektrisch rijden), te reizen en absurde bedragen voor speciaalbieren te lappen…:wink:

Maar in tegenstelling tot heel veel materiële zaken geldt dat horloges niet of nauwelijks afschrijven. Zeker vintage niet. Koop niet bij een AD ook aub…:wink:

4 likes

Doe het gewoon met elkaar :laughing:

Ik geef iedere euro die ik heb uit aan horloges. Maar goed, ik heb niet zoveel euro’s en anders kon ik helemaal niks leuks kopen.

3 likes

En volgens mij overschattig aardig wat hf’ers hier schromelijk hoeveel een modaal/gemiddeld inkomen is :joy:

3 likes

It takes one, to know one :joy:

1 like

Volgens mij ook ja :roll_eyes:
Met een modaal inkomen en 2 kids is het horloges zoeken bij de Aldi!

3 likes

Wat verstaan we eigenlijk netto onder een modaal inkomen ? Mijn kinderen voetballen alledrie in Wassenaar. Daar zijn een aantal mensen zeer geslaagd in het maatschappelijke leven ( veel artsen advocaten en jongens die hoog zitten bij een aantal grote bedrijven, zelfs een minister bij ons op de club) daarvan valt het mij dan weer op dat het aantal duurdere horloges wel meevalt. Sowieso daar geen rolexen maar ook bijvoorbeeld geen IWC Omega Patek’s of andere high end horloges. Heb ook lang in de autobranche gewerkt waar collega verkopers 9 van de 10 keer toch wel een duurder horloge droegen. Je zou toch denken dat het andersom zou zijn

€36.500 bruto incl. vakantietoeslag.

Per week?

11 likes