Speedmaster cal.321 jaartal? en service?

Nee. Die zijn (long story, moet het zelf eigenlijk ook weer opzoeken) niet compatibel.

1 like

Op OF is dit wel de gedachte:

2 likes

Zou kunnen, niet onwaarschijnlijk als scenario. Ben daar weer net niet ver genoeg ingewijd voor. :slight_smile:

1 like

Mailtje gestuurd naar Ferry :pray: ben benieuwd, zo niet dan maar de route naar Omega Swiss… maakt me al met al niet zo veel uit als ik maar dit horloge retour krijg zodat ik het tzt ook weer kan overdragen mijn zoon. Voorkeur is uiteraard deze vintage look maar goed we zullen zien. Zal hem vooralsnog niet meer opwinden en/of dragen.

2 likes

Is hij toen ook open geweest?

De wijzers (Baton Flat, platte onderkant van de chrono hand) lijken origineel en als het klopt dat deze nooit vervangen zijjn dan zou het evt. een 145.022-68 transitional kunnen zijn (opgelegd logo maar met 861 uurwerk). Is een stuk makkelijker te servicen.

Iig zou het met deze (originele) wijzers en deze pushers denk ik een 145.012-67, 145.012-68 of 145.022-68 moeten zijn.

Dat beperkt de jaren die je noemt alvast een beetje. Nu zou het kunnen dat er onderdelen in de 70’s bijvoorbeeld al vervangen zijn. Dus sowieso even openmaken :slight_smile: Benieuwd wat eruit komt!

2 likes

861 heeft een frequentie van 21.600
321 18.000

1 like

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om het horloge op te laten knappen. Ik heb die van mij (ook 321 caliber) in mijn woonplaats (ergens in het midden van Zuid Holland) op laten knappen, is echt super gedaan met veel liefde en toewijding, en op die wijze draag ik het horloge nu ook af en toe (op leuke/mooie momenten) wat mij ook opvalt, het is al eerder geschreven in een comment, dat de uur indicaties groenig zijn. Dat lijkt niet origineel in mijn ogen, bij die van mij (105.012-66) uit eind ‘66 zijn ze eerder een beetje zand/goud achtig van kleur.
Laat het vakkundig opknappen en draag het hopelijk in goede gezondheid Sommige horloges vertellen de mooiste verhalen.

Goede @JoBe :+1: Dan wsl een latere 145.012-67 of een 145.012-68