Speedmaster in de wasmachine

Mijn vrouwelijke collega heeft haar mooie Omega Speedmaster per ongeluk in de wasmachine meegewassen aaaargh >X::o, nu mist zij één knopje en zit er water in het horloge (met wasmiddel uiteraard).
Nu zij ze, ach even op de verwarming leggen en de föhn erover dan droogt hij wel, (dat zal ook wel denk ik), maar dit lijkt me niet al te goed voor het uurwerk… toch???
Nu heeft ze van Hell in Amersfoort gebeld en die hebben ook gezegd dat het met gewoon drogen wel opgelost is.
Kan dit?

Vocht in het uurwerk is toch vragen om problemen? Laat staan dat de wasbeurt de olie en smering uit het uurwerk heeft gewassen. Laat meteen even het uurwerk controleren wanneer ze voor een nieuwe pusher naar de juwelier gaat.

Ja dat zou ik ook denken, ik zal het haar morgen nog eens vertellen.
Het gaat om dit horloge trouwens:http://www.omegawatches.com/ladies/speedmaster/reduced/38347940

Gaat dit ook niet gigantisch oxideren dan?

Als pictogram 4 niet op de doos staat heeft ze een zaak in de USA :+

S.Augustinus Schreef:

Als pictogram 4 niet op de doos staat heeft ze een
zaak in de USA :+

http://www.ledub.com/~uploads/img/wassen-nl1.jpg

Haha :smiley: ik zal het even vragen :sunglasses:

Een van de eigenschappen van waspoeder is dat het ontvet (d’uh). De olieën in het horloge kunnen dus weggespoeld zijn! Ook kan het waspoeder aggressief zijn. Gewoon laten drogen lijkt me niet de oplossen. Ik zou met klem aanraden het horloge naar Omega laten sturen voor een beurtje.

In ongekookte rijst leggen, werkt bij elektronica goed om het vocht te verwijderen. En in ieder geval snel een beurtje geven

Meteen een beurt! Zou 'm niet naar Swatch sturen (zelf HEEL slechte ervaringen mee) - eerder naar Ferry, die kan het tenminste. Roest zit er nu toch al in, je kijkt beslist tegen wat nieuwe onderdelen aan (opwindmechaniek, 99% zeker). Als de poussoir die je nu mist niet teruggevonden wordt, moet die sowieso ook vervangen worden. Ik ken de firma van Hell niet, maar ik zou haast zeggen - what’s in a name…

Ik weet niet wie bij Hell zo’n advies geeft, maar ik zou zeggen dat hij/zij niet gehinderd werd door kennis.
Direct naar Ferrie met dat ding.

1 like

Inderdaad, de enige goede oplossing, snel naar Heerlen. Het kwaad is inmiddels al geschied en hoe langer gewacht wordt deste groter de schade.

hans

Ik ben bang dat de schade nog wel eens aanzienlijk kan zijn.
ZSM een beurt met prijsopgave, kan ook wel eens een dure grap worden en hoe langer je wacht, hoe erger.

Kijk hier maar eens naar:

Gewoon direct weggeven. (Nee, flauw). Als je meer in West-Nederland woont: in Alkmaar zitten Vreeken en Wesselink. Zijn morgen en zaterdag gewoon open. Ze hebben een winkel. Je kunt zo in de auto stappen en er naartoe rijden.

Snelheid is geboden.

Menno

(Overigens heeft een iemand in mijn kennissenkring haar Rolex ook de wasmachine gehad. Na afloop kwam 'ie ongeschonden -maar erg schoon- uit de trommel en hij loopt al weer jaren probleemloos…)

Dit horloge lijkt me nu al ten dode opgeschreven, het advies dat door de juwelier is gegeven klopt echt niet.
Water + zuurstof = roest!
Meteen naar een goede horlogemaker en anders in een afgesloten fles of pot gevuld met water laten staan tot de gelegenheid er is om het weg te brengen, hiermee voorkom je verdere roestvorming.

Bedankt voor de reacties, ik zal haar morgen verzoeken toch maar snel iets te laten doen. Lijkt me vrij duidelijk dat dit niet zonder schade opgelost zal worden door het horloge simpelweg te laten drogen. Ik snap ook totaal niet dat een medewerker van van Hell dit zo durft te adviseren. Dit is toch een juwelier met een behoorlijke collectie mooie merken…en ik dacht veel ervaring.

laat haar checken of ze ervoor verzekerd is op de inboedel, tegenwoordig zijn veel inboedelverzekeringen van een zogenaamde allrisk dekking voorzien, ik denk dat deze misstap er ook onder valt mits dus allrisk inboedel verzekerd.

( ps. dit is mijn werk, geen grapje)

Bedankt Hardy, ik zal het morgen eens aan haar vragen. Dat zou natuurlijk een erg mooie oplossing zijn. Hopelijk valt de schade nog een beetje mee.

Helaas:(, deze heeft het tripje in de wasmachine niet overleefd…

Met speciale dank aan van Hell Amersfoort voor het “goede” advies…(td)

R.I.P

In ieder geval meteen open maken…

Mijn hemel, je hoeft toch geen horlogemaker te zijn om te weten dat dit vocht nooit ‘vanzelf’ weer verdwijnt… Wat een oetlullen (td)(td)

hans