Speedmaster in de wasmachine

Juweliers hebben zelden verstand van horloges. Sprak er laatst een die dat (vrij uniek) ook ruiterlijk van zichzelf toegaf, maar die pretendeerde het tenminste ook niet (was trouwens heel gezellig, geen wanklanken). Ze kennen meestal alle merken en typenummers, maar gezond verstand… Zit wel een flinke “gap” tussen je laatste en voorlaatste post. Heb je het horloge destijds nog opgestuurd?

.

Ouchhh pijn in mijn Omega hart ::o

Kan Ferrie van www.vintagehorloges.nl em misschien nog redden van de ondergang?

als alleen het caliber gesneuveld is, zijn er misschien nog andere onderdelen bruikbaar van.

de band, de deksel, kast etc.

Tja, als hij het niet kan dan kan niemand het.

Yep, via de baai levert dat ook nog wat centen op.

PeterLC Schreef:

Juweliers hebben zelden verstand van horloges.
Sprak er laatst een die dat (vrij uniek) ook
ruiterlijk van zichzelf toegaf, maar die
pretendeerde het tenminste ook niet (was trouwens
heel gezellig, geen wanklanken). Ze kennen meestal
alle merken en typenummers, maar gezond
verstand… Zit wel een flinke “gap” tussen je
laatste en voorlaatste post. Heb je het horloge
destijds nog opgestuurd?

Peter,

Ja dat klopt even niks van het horloge vernomen, mijn collega heeft hem destijds opgestuurd, heb er toen even niks van gehoord. Heb haar laatst weer even gevraagd of het horloge nog gered kon worden maar ze had hem toch echt veel te lang met zeep in de kast laten liggen (drogen) op advies van van Hell… erg jammer.
Ze heeft hem wel nog opgestuurd naar een reparateur maar de kosten zouden te hoog worden.

Ze heeft hem overigens wel bewaart en heb haar al gezegd dat als ze het “kadaver” nog wil verkopen dat ze hem op dit forum te koop zou kunnen zetten.

Ik zou hier toch wel wat serieuze stampij met Van Hell voor over hebben hoor… Wat een prutsers… Een leek hecht logischerwijs wél waarde aan het advies van een Authorised Dealer, dus lijkt mij dat ze hier hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Zonde van zo’n mooie klok (ik heb mijn vriendin een soortgelijke gegeven - niet met roodaccenten en met stalen band). Inderdaad wel even langs bij de juwelier, slecht advies.

Tja, bewijs maar dat zij je inderdaad dat advies hebben gegeven. Hun woord tegen het jouwe. En wat hierboven ook al genoemd is. Juweliers zijn verkopers, géén horlogemakers!

hcptdg Schreef:

Simon (W&V) is ook een tovenaar hoor en misschien nog wel iets beter :wink:

mvg, Frans

Frans53 Schreef:

hcptdg Schreef:

Simon (W&V) is ook een tovenaar hoor en misschien
nog wel iets beter :wink:

mvg, Frans

Ik wist niet dat het een wedstrijd was, maar weet alleen dat Ferrie al meer dan 30 jaar Speedmaster repareert.

haakie Schreef:

Tja, bewijs maar dat zij je inderdaad dat advies
hebben gegeven. Hun woord tegen het jouwe. En wat
hierboven ook al genoemd is. Juweliers zijn
verkopers, géén horlogemakers!

Ze zijn Authorised Dealer, daar mag je als consument meer van verwachten dan van een handelaar. Zij worden geacht de eerste service te kunnen verlenen.

Niets ten nadele van jou Gertjan, maar ik geloof het hele verhaal van je collega gewoon niet. Om te beginnen vind ik het moelijk te geloven dat je een horloge in de wasmachine doet (hoe?), ten tweede geloof ik niet dat een Speedmaster die tot 100 meter waterdicht is kapot gaat in de wasmachine, ten derde geloof ik absoluut niet dat iemand bij een juwelier als Van Hell daarvan heeft gezegd dat het met drogen wel weer goed zou komen. Het gaat er bij mij allemaal gewoon niet in. Wat me wel opvalt is dat het een week voor 1 april was. Was dit een slecht opgezette grap met een vergeten climax?

Henrik Schreef:

Niets ten nadele van jou Gertjan, maar ik geloof
het hele verhaal van je collega gewoon niet. Om te
beginnen vind ik het moelijk te geloven dat je een
horloge in de wasmachine doet (hoe?), ten tweede
geloof ik niet dat een Speedmaster die tot 100
meter waterdicht is kapot gaat in de wasmachine,
ten derde geloof ik absoluut niet dat iemand bij
een juwelier als Van Hell daarvan heeft gezegd dat
het met drogen wel weer goed zou komen. Het gaat
er bij mij allemaal gewoon niet in. Wat me wel
opvalt is dat het een week voor 1 april was. Was
dit een slecht opgezette grap met een vergeten
climax?

Tja Hendrik, geloof het of niet.

Maar ik denk dat er nog wel raardere dingen gebeuren.
Bovendien hebben sommige mensen niet helemaal het gevoel van waarde van bepaalde spullen en die kunnen dan (hoe dan ook) toch op zulke plekken belanden…
Ik heb het toch echt zelf gezien of jij het nou gelooft of niet.

Als je overigens goed leest heb ik ook gezegd dat tijdens het tripje in de Wasmachine één van de chronograaf knoppen was verdwenen vandaar dus dat het water in het uurwerk zat.

Trouwens… dat moet dan wel de meeste suffe en te vroege 1 April grap zijn die ik ooit heb gehoord. Poe wat een climax, ik denk dat iedereen hier op zat te wachten…

hcptdg Schreef:

Frans53 Schreef:

hcptdg Schreef:

Tja, als hij het niet kan dan kan niemand
het.

Simon (W&V) is ook een tovenaar hoor en
misschien
nog wel iets beter :wink:

mvg, Frans

Ik wist niet dat het een wedstrijd was, maar weet
alleen dat Ferrie al meer dan 30 jaar Speedmaster
repareert.

Geen wedstrijd hoor vandaar mijn knipoog, wat ik wel weet is dat ze elkaar (op een positieve manier) kennen.
Zelf heb ik geen ervaring met Ferrie en kan/mag/wil dus ook geen oordeel geven.

mvg, Frans

Met “Niets ten nadele van jou Gertjan” bedoel ik dat ik het over je collega heb, en van haar verhaal niet geloof.

Dat ze 'm in de wasmachine heeft gedaan vind ik ongelofelijk stom, maar dat kan. De waterdichtheid van een horloge geldt vervolgens voor het hele horloge, dus ook de drukkers. Dat er een drukker uit het horloge (naar buiten toe!) los komt door centrifugeren oid geloof ik gewoon niet.

Dat jij het horloge hebt gezien betekend voor mij alleen dat het echt bestaat en echt waterschade heeft gehad. Ik geloof jou wel.

Volgens de specificaties zou hij waterdicht moeten zijn tot 100 meter.

Misschien kan zij aanspraak maken op garantie als die er nog op zit.

Marco

Marcoins Schreef:

Volgens de specificaties zou hij waterdicht moeten
zijn tot 100 meter.

Misschien kan zij aanspraak maken op garantie als
die er nog op zit.

Marco

Als het horloge ouder dan 1 jaar is (en binnen de jaar periode kan het feit dat er wasmiddel in het horloge zit nog roet in het eten gooien), acht ik de kans klein dat je succesvol aanspraak kan maken op garantie, tenzij je een erg coulante verkoper hebt.
Je horloge in de wasmachine stoppen is verre van normaal gebruik en heeft ook niets met 100 meter waterdichtheid meer te maken. 1 knopje is er ook afgebroken, wat natuurlijk weer de waterdichtheid aantast.

Je kan het allicht proberen, maar strict gezien is dit geen garantiezaak.