ten derde geloof ik absoluut niet dat iemand bij
een juwelier als Van Hell daarvan heeft gezegd dat
het met drogen wel weer goed zou komen.
Laatst bij een juwelier, toevallig was ik even “backstage” daar, nog een IWC gezien vlak onder een halogeenspotje. Deksel open. Ding was inmiddels loeiheet (met uurwerk en al). Klacht was namelijk: Vocht. Tja. Het gebeurt echt. Trouwens, eerste-lijns dealers hoeven nog steeds totaal geen technisch verstand van horloges te hebben - is de praktijk. Alleen bij Rolex gaat die vlieger op; een Rolex-dealer MOET een gecertificeerd atelier en dito horlogemaker hebben.
Een poussoir kan makkelijk losraken in een wasmachine, ik kijk daar totaal niet van op. Wel 's poussoirs losgehaald, schoongemaakt, ingevet en teruggemonteerd? Als je de poussoirschroef niet met Loctite vastzet, vraag je op termijn om problemen. Dies schroef zal zich anders op de lange duur vrijwel zeker loswerken - bij regelmatig gebruik van de chrono natuurlijk.
Voor het geval dat… Mijn collega heeft haar horloge uiteraard niet bewust in de wasmachine gegooid;), vrouwen doen veel dingen in de was maar deze zat per ongeluk in haar zak.
Ik weet zeker dat het horloge meer dan een jaar oud was dus de garantie kan ze wel vergeten schat ik (maar ben geen verzekeringsagent) weet ook niet of ze daar nu nog achteraf nog wat mee kan.
Nou ja, erg jammer van het horloge, misschien kan ze iemand nog blij maken met de restanten en hopelijk heeft ze iets geleerd voor een volgende wasbeurt:D
Ik hoop dat ze de zakken van haar man ook goed controleert want die draagt en mooie Panerai radiomir… pffff dat zou ook jammer zijn.
Een poussoir kan makkelijk losraken in een
wasmachine, ik kijk daar totaal niet van op. Wel
’s poussoirs losgehaald, schoongemaakt, ingevet en
teruggemonteerd? Als je de poussoirschroef niet
met Loctite vastzet, vraag je op termijn om
problemen. Dies schroef zal zich anders op de
lange duur vrijwel zeker loswerken - bij
regelmatig gebruik van de chrono natuurlijk.
Ook bij onregelmatig gebruik hoor
De speedmaster reduced van mijn vriendin heb ik opgehaald op haar verjaardag (was namelijk besteld en was net die dag ervoor binnengekomen). Dus even bekeken, in laten pakken en terug naar huis. Uitgepakt, gekust en horloge om en natuurlijk even de chrono proberen. Al bij de eerste keer sprong de resetknop los. Binnen 1 dag dus weer terug naar de juwelier en het horloge moest weer terug voor reparatie, gelukkig binnen 3 weken alweer terug maar was toch niet zo leuk om zo’n verjaardagscadeau te geven/ontvangen.