Speedmaster: Kan dit?

Allen,

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Opeens heb ik de Speedmaster in mijn hoofd. De originele, de moonwatch…

Vandaag ben ik hem even gaan passen bij Kahlé in Laren, omdat ik best twijfel over de maat.

Dus hierbij mij vraag: Kan dit? Ik ben op zoek naar eerlijke meningen over de maat op mijn pols :slight_smile:

Alvast bedankt voor de reacties!

5 likes

Persoonlijk vind ik hem te groot voor u… gelukkig hebben ze de reduced nog!

4 likes

Als je zelf al twijfelt is het misschien niet echt een heel goed idee.
Misschien een reduced?

2 likes

Ik vind van niet. Maar ik zie na de lugs ook nog graag een stuk pols.

Een voorbeeldje:

Dat vind ik zelf stijlvoller.

7 likes

Dank voor je reactie.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Dat vind ik ook Han.
Toch goed om even wat meningen te horen!

1 like

Ik zie een hoop staal en maar weinig horloge. Nu moet ik zeggen dat mijn voorkeur ook is veranderd, van 44 mm klappers naar 41 mm. Maar dit vind ik weer te klein voor een man.

On topic: het is inderdaad op het randje. Op leer zou het er al anders uitzien denk ik.

Ach, zo heeft ieder een eigen beeld. Het is een hoop geld, bij twijfel niet doen en/of eerst een reduced proberen. Erg mooi horloge in het echt.

3 likes

Ik snap je wel. Niets zo persoonlijk als smaak, want veel stijlvoller dan dit wordt het voor mij niet:

15 likes

Ik vind hem je goed staan. Volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde polsband, 17,5?
Ik vond het bij mij in ieder geval prima.

Overigens vind ik de reduced echt niet mooi. De subdials kijken scheel vind ik. Beetje als dit

10 likes

Je kan ook voor de FOIS of Reduced gaan.

1 like

We have a winner

3 likes

Te groot hoor, echt. Persoonlijk zou ik dan misschien gaan voor een Aqua Terra in een maatje kleiner maar liever nog een 36mm Datejust (al is die qua budget een stap hoger). Laatstgenoemde staat veel mooier op een dunnere pols. Zelfs op 19cm zoals de mijne misstaat een 36 DJ niet trouwens:

6 likes

Perfect. Niks meer aan doen. :+1:

3 likes

Vind dat dit soort foto’s vaak ten nadele vertekenen en dat het er in werkelijkheid meestal beter uit ziet. Ik zeg go!

7 likes

Dat is ook weer waar. Bij een wristshot heb je nooit een echt goed beeld. Je kunt beter een foto door iemand anders laten maken of een foto in de spiegel. Dan zie je de verhoudingen een stuk beter.

Edit ter illustratie:

43 likes

Kan prima

1 like

Ik vind het ook prima kunnen. Ik vind trouwens dat de maat van de pols alleen niet bepalend is. Ben zelf redelijk groot met 2.02m en geen gigantische polsen maar ik vond 40mm weer wat te klein. Oftewel, vind je het zelf mooi en kun je het betalen, doen!

2 likes

Yep, wat Flowert zegt/toont dus.

Zolang de lugs maar niet over je pols Uitkomen!

2 likes

Ik draag de Speedmaster op een 16,5 cm pols. Kan prima, naar mijn mening. Overigens wel (bijna) altijd op leer.

3 likes

Super constatering :+1:

3 likes