Speedmaster: Kan dit?

Thanks. Dit helpt inderdaad wel!

2 likes

Op deze foto ligt het horloge op de ‘polsknokkel’. Daar is mijn pols ook breder :wink:

Over de sproet zeg maar…

1 like

Thanks Jeroen. Maar dan wordt budget wel een issue inderdaad.

Genoeg stof tot nadenken tot dusver.

1 like

Die.

2 likes

Die wrist shot vs spiegelfoto van flowert, het is een heel bekend fenomeen maar het verschil is steeds weer verrassend groot.

Voor mijn eigen beleving, @haaky en @flowert, wat is jullie polsomtrek? Haaky’s pols lijkt net een fractie dunner, ben ook wel benieuwd naar een “spiegelfoto”.

Zelf vind ik de Moonwatch door de wijzers en wijzerkleur veel aantrekkelijker dan de FOIS.

2 likes

Ik niet. Ik vind de FOIS in alles toffer. Formaat, kast, wijzerplaat.

4 likes

Ik ook.

1 like

Ik heb ongeveer 17 á 17,5 cm.

2 likes

Kan prima op 16.6 cm pols!

Zeker op leer, staal draag ik niet dus weet ik niet zo goed.

3 likes

Mijn polsomtrek is net geen 17cm. Dus inderdaad iets kleiner dan die van @flowert

2 likes

De FOIS is inderdaad wel een goede optie. Zal me daar eens in verdiepen.

De zoektocht is net begonnen :wink:

2 likes

Welke regio woon je? Iedereen en zijn schoonmoeder heeft tenslotte een Speedmaster, dus even passen bij een forumlid moet geen probleem zijn.

5 likes

Regio Utrecht, maar de foto is van vanmorgen, dus ik heb hem al gepast :wink:

1 like

De band was niet op maat, dus dat was helaas geen optie. Hij bleef met geluk zo op Mn pols liggen :wink:

Ik heb er met mijn “maat-conservatisme” nogal eens naar polsfotos met diverse maten gezocht en vind dat het wel kan met een 16.5cm pols.

I can wear a 42mm Speedy Pro without overhang (which my wife cannot - she also has 6" wrists but round). I can’t pull off a 41mm Tudor BB.
6" is 15.24cm! Weliswaar op leder:

ook 6", op Nato:

6.25’’, dus 15,875cm

Dat zijn dus de echt smalle polsen. Een Pro is voor de platte 16.5 pols geen probleem, laat staan voor 17cm. De moderne stalen band draagt wel marginaal groter, maar dat moet je maar met een “pocket shot” bekijken.

6 likes

Ah, :+1: Als je vanuit regio Utrecht naar regio Scandinavië wilt rijden, ben je van harte welkom. Staal, leer, spiegel… :innocent:

3 likes

Het staat naar mijn idee heel goed, ik vind de speedmaster niet echt te groot lijken op de foto. (Zelf draag ik m’n Tissot Chrono van 44mm comfortabel op m’n pols van 17,7 cm). Succes met jouw keuze!

3 likes

Precies :+1:

Ik had precies hetzelfde gevoel met m’n Colt 44, twijfel, twijfel, twijfel en als ik nu wristshots vergelijk met in real time dan scheelt dat enorm

@Haaky succes met je keuze

2 likes

Kan gewoon hoor. Zeker als je de foto van verderaf neemt, niets aan het handje.

2 likes

Zoals gezegd: heb een Speedy al een paar keer gepast met mijn pols van 17cm en vond het top staan! Eens voor de spiegel staan geeft al een heel ander beeld dan met je neus erop.
En anders gewoon op leer dragen, niet te opzichtig en draagt nog wat kleiner dan op de stalen band. Prachtig stuk! :smiley: Komt er hier ooit wel eens!

1 like