Speedmaster: Kan dit?

Kan best, iedereen kijkt naar je mooi horloge, niet naar je pols; kom op :wink:

1 like

Miijn Reduced is net terug van service.

Mocht je de Pro en Reduced willen passen/vergelijken, kan dat bij mij thuis in Utrecht.

12 likes

Bedankt voor het aanbod!

Goed bezig!!!

Dat is wel een heel persoonlijke.

Bij twijfel niet inhalen… Dat was mijn les bij een ander horloge.
Of de liefde was niet groot genoeg, dat kan ook…

1 like

Vindt de maat best prima: zo’n Speedy mag best wat wrist presence hebben! :sunglasses:
Sowieso draagt ie kleiner op leer/nato vind ik persoonlijk.

1 like

Dit is voor mij toch wel de mooiste Datejust.
Al heb ik de DJ41 nog nooit om gehad.

1 like

Ik vind persoonlijk ook dat ie te groot is voor u, heb zelf een pols van 17,5cm en voor mij was ie ook te groot !
Natuurlijk dat is een persoonlijke mening…:wink:

1 like

Ik ook

1 like

Te groot. Reduced is betere optie

2 likes

Ik heb zelf ook relatief dunne polsen (16,5/17 ongeveer) en prefereer een Speedmaster automatic boven de Professional.

Vind de automatic varianten persoonlijk mooier dan de reduced. Ik heb een 3511.50 referentie. Ook professionals in mijn bezit gehad.

2 likes

Ik vind t prima staan.En check alle foto’s bij de rest met “dunne” polsen en je weet genoeg : lekker doen.
Te kleine horloges ( 36 ) bij n man vind ik echt geen porum.
Liever te groot dan te klein, maar dat geldt voor veel dingen :sunglasses:

2 likes

Allen bedankt voor de eerlijke reacties! Top!

Ik besef me dat mijn vraag veel met smaak te maken heeft en dus heel persoonlijk is. Aangezien ik zelf al twijfelde over de maat, is het beter om iets verder te kijken.

Ik ga in ieder geval de FOIS bekijken en passen. To be continued! :blush:

1 like

Wat een toeval, gisteren ook Speedmasters wezen passen, zowel de Pro als de FOIS.

Dit soort wristshots vertekenen enorm. Verder is het natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind 42mm wel echt de max voor mijn 17,5 cm polsen. De relatief korte lug-2-lug is het in het voordeel van de Pro.

Helaas hadden ze de Pro niet op stalen band, draagt toch altijd anders dan zo’n lederen band. De FOIS is niet op stalen band verkrijgbaar. De wijzers van de FOIS vind ik niet mooi maar de maat daarentegen wel weer.

Grote kans dat er een Speedmaster Pro gaat komen. Eerst nog even de Nomos verkopen.

Succes met je keuze.

8 likes

Goedemorgen,

Ik heb vorige maand ook een speedmaster professional gekocht.
Toen ik de metale band er aan deed twijfelde ik ook even.
Maar na een foto gezien te hebben met de colareb Black Siena heb ik deze meteen besteld en het effect is verbijsterend.
Ik heb gisteren tegen mezelf gezegd dat ik dit horloge nooit zal verkopen en ben er enorm blij mee.
Als je hem wilt en je vindt hem mooi, dan moet je niet twijfelen en gewoon ervoor gaan want het is een icoon en doe gewoon waar je je goed bij voelt!
Enkele foto’s :


Groetjes,
Niels

5 likes

Fantastisch al dat gemuts over mm en cm - het lijkt de huishoudbeurs wel.:smiling_imp: Jammer dat er bij dit soort vraagstukken zo weinig iets melden over draagcomfort, want dat is in mijn oude ogen toch het eerste wat je van een horloge mag verlangen!!
Platte polsen, ronde, dikke, dunne - whatever!! Want als hij bij een tijdje dragen niet prettig zit kan dat vooral te maken hebben met curve in de bandaanzet, het gewicht of zijn dikte onder shirts om maar wat te noemen. HET COMFORT IS PERSOONLIJK!!!
@Haaky - laat je niet gek maken. Test uit en beslis op je gemak. Zelf draag ik met mijn mini-polsje van 16cm (net voor het eerst in mijn leven gemeten, dank jullie allemaal!) al jaren met plezier deze twee Speedmasters, en ik heb gemerkt dat een derde erbij gewoon net te veel is :sob: anders…

5 likes

:+1:

:-1:
:relaxed:

4 likes

Heel eerlijk; ik vind hem een beetje aan de grote kant. Het kan wel, maar ik denk dat een slag kleiner net wat meer in proportie is. Op een leren band vind ik de Speedmaster Pro trouwens visueel kleiner dragen. Dat zou ook nog een optie zijn.

1 like

Echt te klein is niet mooi maar te groot zeker ook niet.
Van die gastjes met enorme U-Boat om het polsje…echt geen porem.

Maar 36mm is niet klein. Zo wel dan is de pols te groot.
:grin:

4 likes

Ter info verse foto’s (polsmaat 17,5cm):

Ik zeg, ga voor een Reduced! :wink: Toevallig staat er een heel mooi exemplaar te koop in het blauwe gedeelte!

6 likes