Speedmaster modden?

Wat vinden jullie van het modden van je Speedmaster? Ik speel al een tijdje met het idee om een andere dial in mn Speedmaster te zetten. Bijv. een panda of een racing.

Zijn er mensen die dit hebben gedaan? Ervaring en foto worden erg geappricieerd :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik zou het niet doen. Maar ik ben dan ook niet voor modden.

Verkoop je speedmaster en koop een speedmaster model waarin een panda of racing plaat hoort als je liever zo’n plaat hebt.

Zoiets?

tja…
Als alles netjes gebeurd zonder beschadiging en je houdt alles bij elkaar,zie ik niet in waarom je het niet zou kunnen doen.
Bij Rolex is het jaren lang een optie geweest om een leuke wijzerplaat en lunette uit te zoeken om je Rolex te pimpen of depimpen.

2 likes

Wijzerplaten zijn aardig aan de prijs. Reken op 400 euro
Bij Ofrei een grijze racing voor 348 usd excl. verzenden en btw/ inklaring in NL

De Witte Mitsukoshi panda is daar niet meer leverbaar.

Optie is om naar een panda automaat te kijken

1 like

Ik vind het een prima idee. Waarom zou je een horloge niet precies maken zoals je het in gedachten hebt met een andere plaat en eventueel wijzers. De Speedmaster leent zich er uitstekend voor en het kan altijd terug worden gedraaid. Zorg dat je de oude onderdelen netjes bewaard en dat de werkzaamheden worden uitgevoerd door iemand met verstand van zaken.

Puristen zullen het misschien niets vinden maar het is uiteindelijk niets anders dan het modden van een Seiko of een G-Shock, alleen het kostenplaatje ligt hoger.

1 like

Heiligschennis!!!
Nouja, het kan natuurlijk wel, mits het een beetje goed gedaa wordt. Het is alleen wel behoorlijk aan de prijs als er originele onderdelen worden gebruikt.

2 likes

Uiteraard originele onderdelen

Zolang je de originele plaat bewaard is er niks aan de hand…

1 like

Slechte foto … maar waarom niet?
DLC coated '75 Moonwatch
Inmiddels verkocht en binnenkort weer gewoon staal dankzij Nico Rijsman

3 likes

Klopt en ontnuchterend antwoord :slight_smile:

@AstonMartin Had het topic van @vierport gemist. Dank!

Degene doe ik leuk vind zijn net de limiteds die populair of echt limited zijn. Vandaar deze creabea gedachte

Nevermind ik las het verkeerd.

@supah graag gedaan. :smile:

Dit is ook een mod

1 like

wijzerplaat van een broadarrow?

lijkt wel op een speedmaster 321 pre proffesional… cool :thumbsup:

Volgens mij is het officieel de re-issue maar die heeft inderdaad stalen Broad Arrow wijzers. Hij is overigens ook korte tijd zo uitgeleverd dus historisch ook wel beetje correct.

Idd reissue '57

Vind hem veel mooier dan de standaard pro plaat. Rustiger, opgelegd logo, font, afwezigheid v d tekst: professional

Ik heb er nog liggen na de gemini mod.

1 like

Zeker doen! Mitsukoshi is een fraaie mod. Succes.

Dit dus…

2 likes