Ik overweeg mijn Speedy om te bouwen en te voorzien van een “moon to mars” wijzerplaat… wat vinden jullie? Cool of …?
Ik ga voor of
Is dat deze? Ik vind het wel wat hebben, hoor. Lekker karakteristiek.
Ik vind de moon to mars de meest lelijke Speedmaster die er is. Zou hem dus lekker origineel houden.
yep dat is 'm…
Ik vind het juist 1 van de mooiste!
Zo zie je maar weer, smaken verschillen.
Ik vind het wel gaaf, heb je eens wat anders dan de rest.
Vind het ook wel tof. Het is ook weer makkelijk terug te wisselen als je het weer zat bent na een aantal jaar toch.
gelukkig dat smaken verschillen… Vraag me ook af of het een goede investering is… maakt hem wel exclusiever…
Nee want het is geen originele moon to mars.
Ik vind het gaar net, zoals al die speedies met die Mitsukoshi dial mod.
Dus lekker origineel laten.
Als het leuk is en niet te duur, doen toch? Je kunt gewoon weer terug lijkt me…
http://dl.fxf1.com/files/books/english/The%20Intelligent%20Investor%20-%20BENJAMIN%20GRAHAM.pdf
Hierin staat het verschil uitgelegd tussen investeren en speculeren. Dit is een hobby waarvan sommige elementen een speculatief karakter kunnen hebben, niets meer, niets minder. Beter om er van te genieten en waarde vermeerdering of vermindering op de koop toe te nemen.
Mocht je de wijzerplaat wissel gaan doen, dan is het veranderen van de caseback (met moon to Mars opschrift) wel zo mooi.
Als jij dat de leukste uitvoering vind, zou ik zeggen : doen!
Eens met Ralph.
Maar een gouden datejust voorzien van een boomstam wijzerplaat mag wel? Niet helemaal stijlvast van je Lucas?
Lekker doen. Ziet er goed uit. Jouw horloge, jouw smaak, jouw geld. Ervoor gaan. Ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Doen! Je kan het immers altijd weer terug bouwen.
Ja, Rolex heeft voor wijzerplaten geen eigen referentie en zijn ook nooit als limited production modellen gemaakt.
Een moon to mars heeft gewoon een eigen referentie dus kan je niet zomaar die dial en caseback op een speedy met een andere referentie zetten (dan moet je sws sjoemelen want het is ook nog eens een genummerde limited.).
Dat is het zelfde als een diamanten bezel op een Datejust zetten, en zeggen dat het een 126234 RBR is, terwijl op het pasje gewoon 126234 staat.
Not done!
Dus dan mag een wijzerplaat ombouw wel, maar een Rolex bezel ombouw weer niet; omdat het geen eigen type nummer aanduiding heeft?