Klopt. Zolang de wijzerplaat maar wel bij die referentie hoort.
Ja want in feite verander je de referentie van het horloge niet door de dial te swappen.
Correct. je kan niet zomaar een referentie gaan aanpassen, dan heb je een horloge wat nooit door Rolex zelf zo gemaakt is.
Je kan toch ook niet zomaar een groene dial en bezel in je 116610LN knallen en zeggen dat het een hulk is?
Persoonlijk vind ik t originele mooier, maar als jij t wel leuk vind, waarom niet? Je kunt het altijd nog terug zetten toch?
Ik snap de logica, persoonlijk vind ik er weinig mis mee om te modden, zolang je er maar transparant over bent en originele onderdelen gebruikt.
Op mp staat op dit moment een tintin “waarvan de garantiekaart ontbreekt”, drie x raden wat daar is gebeurd…
In mijn Speedy een Mitsukoshi dial geplaatst en zeker geen spijt van. Draag hem nu veel vaker en met meer plezier… en zoals al gezegd is de originele ook zo weer terug te zetten. Doen dus!
Precies de Reden waarom ik geen Rolex kermit zal kopen zonder papieren.
Ik hou wel echt van origineel, dus ik zou het niet doen, maar het is jouw bezit en het is ook weer omkeerbaar dus waarom niet
“Oh, maar ik wil beslist niet een andere plaat in mijn horloge laten monteren, want dan komt het niet meer overeen met de willekeurige reeks getallen die de fabrikant heeft bedacht!” Is dat nou de realiteit? In dat geval is de wereld echt gek geworden.
De wijzerplaat wel, maar de bezel niet toch? grapje, ik heb op de moment veel te veel tijd!!!
Kauwgomballen Speedy. Lekker origineel laten
Ik vind die referentie niet de mooiste, dus als jij hem mooier vind moet je het doen. Smaken verschillen immers.
Je geeft ook aan te twijfelen of het een goede investering is. Een horloge waarbij de wijzerplaat niet overeenkomt met de papieren is geen goede investering (de hele verdere discussie over investeren in horloges daargelaten).
Maar verder, ik zou me niet tegen laten houden door een nummer op een kast. De wijzerplaat is geleverd in exact dit type horloge. En als je hem omruil met een originele plaat zie ik voor jouzelf het probleem niet.
Als je hem ga verkopen is het echter nog steeds geen moon to mars, maar een normale speedy + extra wijzerplaat. Of je moet de boel belezeren, maar daar gaan we nog even niet van uit.
Het is ook maar net van welke kant je het bekijk. Bekijk je het vanuit mooi of lelijk, dan kan je hem prima ombouwen want wat maakt dat nummer op die kast nou uit. Bekijk je het vanuit financieel, dan maakt dat kastnummertje juist alles uit.
Als je een product hebt wat duizenden euro’s waard is wil je toch gewoon dat alles klopt en origineel is?
Plus, het doet mij ook denken aan mensen die een Autobiography sticker plakken op hun standaard Range Rover.
Ach, mijn eerste autootje was een Renault 5 met de velgen van een gt turbo… auto was wel stukken goedkoper dan mijn Speedmaster, dat dan weer wel
Ik zou er vooral veel plezier van willen hebben. Verder weet ik niets over Range Rovers. Dat is meer voor mensen uit de stad.
Dat kan je niet alleen door het ontbreken van de papieren raden. De prijs is er ook naar.
True, maar dan nog. Hij heeft nog een mod te koop maar de schijn van een betere deal wordt wat meer gewekt dan bij die racing dial. Wees er gewoon transparant over ipv dat je moet raden.
Hoe kom je aan een losse wijzerplaat dan? Die liggen niet voor het oprapen, zijn waarschijnlijk hartstikke duur en de kwaliteit van de prints verschilt ook.
Ik zou het niet doen. Het gevoel van een wijzerplaat die niet correspondeert met de caseback is zonde.
En anders toch maar voor een echte gaan
Sorry voor de haters…
Mooi hoor!
ik weet wel toen ze uitkwamen waren ze niet populair en lagen zelfs bij de uitverkoop
samen met de gemini … die heb ik toen zelfs in de uitverkoop laten liggen (wel over getwijfeld )
Vind het idee van deze Omega wel leuk maar ben niet kapot van de detaillering van de Aarde Maan & Mars. Als je dat bv vergelijkt met de maan op de maanfase Speedy.