Kwestie van smaak… ik heb zelf toentertijd een nieuwe Speedmaster gekocht. Puur omdat het mijn eerste horloge was en ik de hele AD ervaring wilde beleven, inclusief doos / papieren wat er allemaal bij komt kijken. Een leuke bijkomstigheid bij aanschaf van het horloge.
Ik kan een mooie tritium Speedmaster ook waarderen, vanwege het karakter wat het de Speedmaster geeft. Persoonlijk gaat het mij om het verhaal achter het horloge, aan jou de keus of je voor nieuw gaat of vintage
Ik zou een mooie met tritium zoeken of echt een volledig nieuwe. Het tritium geeft de wijzerplaat een warmer uiterlijk, maar je moet daar wel van houden. En een nieuwe omdat oudere Speedmasters van bijvoorbeeld begin 2000 een minder contrastrijke print hebben. De nieuwste hebben een “betere” kwaliteit print, dus in minder licht is het beter afleesbaar. Dit heb ik recent ontdekt toen ik er eentje uit 1999 aan de collectie heb toegevoegd.
Mooi tritium! Wie heeft die 1479 band en de kast zo opgemaakt?
Ja op Instagram en verschillende websites. Maar dat bedoel je vast niet
Hij is nog niet uit, alleen de meest speciale clientèle krijgen 'm voor het einde van het jaar, als ze geluk hebben. De AD favorites krijgen 'm in Q1 2021 en daarna zal het vlotter gaan. Maar de vraag is echt enorm.
Volgens mij is Omega nog nooit op tijd geweest met het uitleveren van de modellen. Maar dit jaar is wel heel bijzonder. De fabriek is stilgelegd en het is nog steeds lastig werken met de COVID19 resticties. Ook kunnen er logistieke problemen zijn met hun leveranciers. Uiteindelijk is het alleen maar goed voor de nieuwe eigenaren: het aanbod is kleiner dan de vraag, dus ze zullen weer boven retail op de grijze markt verschijnen. Gokje: Omega gaat de productie aanpassen op de vraag, of net eronder, waardoor ze hun merk beter positioneren.
Dit zou wel kunnen kloppen. Normaliter had elke AD de hesalite Speedmaster op voorraad. Nu is heb ik mijn exemplaar van begin dit jaar verkocht aan een mede forum lid en wilde ik een nieuwe hebben. Moet ik er nog op gaan wachten ook
Dat is balen! Maar wel besteld dus? Ik kan wel even rondvragen bij AD’s, maar als jouw AD het sowieso binnenkrijgt, lekker wachten! Zal wel goedkomen. Anders 30% korting vragen op de nieuwe