Zeker.
Mooi man! Matchende streepslippers erbij. All in the details:hugs:
Ziet er goed uit op bruin suède! Zit er ook aan te denken om er één aan te schaffen voor m’n professional
Dit is meer een grijs kleurige band maar bruin zou ook zeker goed staan!
Wat is jullie beste lumeshot van de ST1? Het is mij eindelijk gelukt om ook het “applied logo” erbij te pakken (moet licht op reflecteren)…
Beste Speedy fans.
Ik ben al een tijdje de trotse bezitter van deze Speedmaster Mk40:
Ik ben aan het uitkijken naar een stalen band.
De huidige temperaturen hebben het vuurtje voor de zoektocht weer even aangewakkerd
Het “origineel” is een 1560 / 1562 / 1563 band. Mocht iemand deze een “over hebben” dan hoor ik het graag.
Zijn er nog alternatieven die jullie kunnen bedenken voor deze 18 mm lug kast?
Ik heb ook al even geïnformeerd naar een nieuwe (€1000 kreeg ik te horen …als ik wat rond lees op het web, dan lijkt me dat wel heel veel. Zeker ook als ik zie wat jullie betalen voor originele 1171’s of 50th aniversary banden. Dus ik heb elders ook nog een vraag uit staan)
De 1563 met eindschakel 850 kost € 650,- nieuw in de verpakking en past direct op uw horloge dat dan het nummer 35205300 zou hebben met deze band.
Stuur maar een PB bij belangstelling.
De 1560 en 1562 worden niet meer geleverd door Omega.
Plaatje van de Speedy Tuesday “Tribute to Alaska III”. Leuk feitje wellicht: de originele Alaska III uit 1979 werd gemaakt voor de Space Shuttle missies en is nooit commercieel op de markt gezet (en zijn wel wat wijzerplaten wonderbaarlijk in Italië terecht gekomen…). Omdat destijds de “Buy American Act” -een wet dat verplicht dat er bepaald deel van het product in de VS gemaakt moet zijn- strenger werd nageleefd, moest Omega de kasten door een Amerikaans bedrijf laten fabriceren. Anders kregen ze het contract niet vermoed ik. Dus deze kasten wijken ook af van de reguliere Speedmaster kasten uit die tijd.
Opvallend anders aan de Speedy Tuesday 1 Tribute is -naast het gebruik van de moderne kast en het 1861 uurwerk- het “applied” vintage Omega logo (Alaska III had het moderne logo en deze was tevens geprint). Deze zit ook op de kroon en dat is het enige deel wat gepolijst is bij dit horloge. De wijzers zijn geborsteld (Alaska III had gewone witte wijzers), de “seconds track” heeft twee streepjes tussen de minutenindexen en niet vier. En natuurlijk is het reversed panda effect ook een duidelijke ;-). Mis ik nog iets?
Originele Alaska III (kwijl)