Vandaag na drie lange maanden eindelijk mijn eigen Speedmaster Pro mogen ophalen. Wat een juweeltje! En nog net op tijd, voordat Omega later dit jaar het model gaat ‘verbeteren’.
Werd het toch nog een leuke zomervakantie
Vandaag na drie lange maanden eindelijk mijn eigen Speedmaster Pro mogen ophalen. Wat een juweeltje! En nog net op tijd, voordat Omega later dit jaar het model gaat ‘verbeteren’.
Werd het toch nog een leuke zomervakantie
Verbeteren? Wordt de Speedmaster soms ook voorzien van master chronometer certificering?
Het is al 90% zeker dat de nieuwe Speedmaster een hand-opwind versie van de 3861 Coaxial krijgt. Ik weet niet uit mijn hoofd of die Chrono certified is, maar het zou me niet verbazen. Duurder wordt hij in elk geval zeker.
Maar laten we eerlijk zijn, hoe leuk en high-tech coaxial ook is, niemand koopt een Moonwatch om zijn hightech en precisie. Althans… ik niet. Ik koos hem juist omdat hij nog het karakter en de quirks van een 50s/60s horloge heeft.
Edit: inderdaad, de 3861 is METAS gecertificeerd…
Volgens mij wel.
Zo lang moeten wachten? Ow ja de fabriek heeft natuurlijk een tijd stilgelegen. Blijft mooi zo’n display caseback met zicht op de 1863. Het is jammer dat bij de 1861 een plastic onderdeel duidelijk zichtbaar is, anders had ik het nog wel overwogen om zo’n zichtbodem te plaatsen.
Is het toch net niet:
Ja, het wachten viel me best zwaar. Vooral de gedachte dat ik misschien net te laat zou zijn om nog dit model te krijgen heeft me best even nerveus gemaakt. Maar uiteindelijk dus toch goed gekomen.
Voor mij was de belangrijkste reden om de Sapphire Sandwich te kiezen dat ik 'm als daily wearer wil gebruiken. Maar die display caseback speelde toch ook wel een beetje mee. Het is een prachtig uurwerk om naar te kijken (in elk geval voor mijn beperkte referentie - ik bezit geen Patek of AL&S ).
Qua afwerking is het natuurlijk een “simpel ding” in vergelijking met Patek Philippe, maar de 1861 is een directe nakomeling (met wat updates) van de Lemania 2310. Dit basiskaliber is ook gebruikt door Patek Philippe, Vacheron Constantin en nog een paar. Dus het bevindt zich in goed gezelschap.
En zo is ons saffier-glaasje weer mooi half vol
Wat geniet ik toch van dit topic!
Een van de meest iconische en tijdloze horloges die er maar is!
Ik heb zelf ook in de nabije toekomst, als ik iets moois tegenkom, een reduced aan te schaffen!
Tot dan geniet ik van al het moois dat jullie dagelijks delen, dank!
Als je een lichte stalen band wil moet je de 1171 proberen. Draag hem nu een weekje, echt top. Wel
Een rammelbandje