Speedmaster only II

En ik had mezelf nog wel geen impulsen beloofd. :joy:

15 likes

Haha… Lekker bezig!

1 like

Nice! Ben benieuwd wat je ervan vindt en of de prijs stijging gerechtvaardigd is.

1 like

Anders ik wel.
Komt door de review van Bart, daardoor toch een nieuwe besteld. Ben benieuwd, want de oude (muv vintage) deed het nooit voor mij.

18 likes

Brr wat is die oude spiegelreflex stoffig


24 likes

Heerlijk horloge. :ok_hand:

1 like

Vandaag nogsteeds de Moonwatch :ok_hand:t3:

7 likes

22 likes

Tophorloge! Ik vind de speedmaster met tritium plaat toch vele malen mooier dan de luminova plaat.

1 like

Heel gaaf deze!

1 like

Mooi neo-vintage IMO een van de mooiste banden. Uit welk jaar is deze? Begin jaren 90? Mocht je hem kwijt willen, ik zoek naast m’n speedy uit '98 er nog 1 met tritium plaat…

1 like

Thanks! '92 is ie

Heb hem nog niet zo lang, maar na meerdere andere speedies te hebben gehad verwacht ik dat deze gewoon gaat blijven :slight_smile:

2 likes

Hij is mooi! Mocht je er in de toekomst toch anders over denken, ik heb wel interesse.

Geniet van deze mooie speedy!

Gr. Mark

1 like

Vandaag laatste dagje even, morgen wisselen.

Snel naar buiten voor de sneeuw :snowman: valt…

8 likes

Zag net ergens dat de clasp van de 3861 toch zwaar tegenvalt qua design. Een soort T-link. Ziet er wel wat raar uit inderdaad. Zeker als je de buitenste gaatjes gebruikt. Had dan de clasp toch wat breder gemaakt zodat die er overheen valt.

2 likes

Misschien een rare vraag maar ik zag in de big box set extra springbars die niet even lang zijn 2 lange en twee iets kortere. Waarom is dat en waar dienen de korte voor en waar dienen de iets langere voor.
Alvast bedankt voor de uitleg!

Speedmaster :drooling_face::heart_eyes::star_struck::rofl:

5 likes

De lange zijn voor straps, de korte voor de stalen band.

068ST2207 = 22.428 mm

2208 = 23.317 mm

4 likes

Nou heb ik nog nooit naar de extra’s gekeken in zo’n doos en al helemaal niet naar de springbars maar waarom zou ze niet even lang??? Het gaat toch om de ruimte tussen de lugs?
Lijkt me niet dat lange en korte dan passen…

De 20mm komen idd in leren banden en die van 19mm op staal. However…ik weet dus niet of het verschil 1mm is die je bij de set gekregen hebt. Heb zelf nl ook springbars voor de sluiting. Die zijn echter substantieel dunner en ook maar 16mm in mijn geval van de 1171. Jij hebt een springbar van 18mm voor de sluiting, je zou het gewoon op het oog dus allemaal kunnen zien.


Voilà. L 16mm, m 19mm, r 20mm.

1 like