Speedmaster only II

Het gaat mij erom waarvoor zijn ze bedoeld, en dat weet ik nu dankzij @YY77, thanks!

1 like

Heb je een verklaring voor deze bizarre maatvoering?

Hier wordt het duidelijk waarom voor een stalen en leren band verschillende lengtes geadviseerd wordt vanuit Omega, betreft een 19mm lugwidth maar zelfde verhaal geldt bij 20mm horloges.

https://omegaforums.net/threads/ed-white-springbars.121470/#post-1630314

1 like

Het verschil in maatvoering ben ik mee bekend. Dat is echter niet wat ik bedoel…

edit; het zal de maat vd springbar zijn zonder gemonteerd te zijn uiteraard.

1 like

Door de 19mm springbars krijg je de stalen band er makkelijker af. De 20mm zijn voor de straps :slight_smile:

Nou wil ik het ook weten ook. @Horloge24, staan er bij jou in de bestelgids ook drie!! cijfers achter de komma?

1 like

Wat een kul om hem op de 0,001 te meten. Het gaat bij deze push pinnen om de ingedrukte lengte.

De pushpin van een 20 mm brede metalen band moet ingedrukt onder de 20mm zitten. Dat is het geval bij de meeste 19 mm pennen.

Bij een lederen of rubberen band kan er een kant in het gat van de beugel gezet worden en is de ingedrukte maat van bijvoorbeeld 20,4mm prima.
Dat is bij 20mm push pinnen gebruikelijk

3 likes

Stevigheid. Die iets langere zitten er steviger in. Meer kracht erop bij leren banden/nato. De kleinere pinnen voor de stalen band lijden niks.
Je keijgt de stalem band er bij de langere ook onmogelijk op.

2 likes

Dat is inderdaad vreemd, maar wel een bewuste keuze om de sluiting smal te houden. Bij de Apollo 11 50th band valt de sluitingschakel wel netjes in de sluiting en daar is weer het nadeel dat ze makkelijk 2 gaatjes extra erin hadden kunnen maken, of de sluiting iets langer met 2 extra gaatjes. Ik heb het niet nodig gehad maar het is eenvoudiger om tijdens heel warme zomerdagen even twee gaatjes op te schuiven dan een complete schakel erin te gaan zetten. Paperclip versus allerlei Bergeon tools :sweat_smile:

Correct! Het is dan wel weer grappig dat in de 1861 Moonwatch catalogus twee keer dezelfde referentie staat voor de lange en korte springbars. Dus de verkeerde voor stalen banden. Heel verwarrend als je wilt nabestellen :wink:

Ik heb laatst die bij de Apollo 11 50th zaten opgemeten. Ingedrukt scheelt het maar 0,3mm met 20mm. Dus veel marge heb je niet. Maar eraf halen gaat prima.

3 likes


Op de uncle seiko US1035 bracelet.

7 likes

Dat is geen US 1171 toch?

1 like

Nee je hebt gelijk is een 1035

Morgen!

15 likes

11 likes

Hoe graag wil iemand een croco strap met gouden vlindersluiting, :open_mouth:


4 likes

Speedy Tuesday!

9 likes


+

=


Volgende week.

26 likes

Heel mooie band maar kost wel erg veel! :open_mouth:

1 like

Neem ons mee in je verhaal… hoe wat wie waar waarom wat? Vind het wel erg gaaf… weet niet of ik het zou durven… is toch wel wat hoor… naja blijft een speedmaster natuurlijk :slight_smile:

2 likes