Speedmaster only II

@ alle mensen die meedenken, dank jullie!

3 likes

Beauty! :ok_hand:

1 like

Dit is de opvolger van de Reduced:

Zowel op staal als op leer verkrijgbaar.

Wat is je polsomtrek?

Jip de mijne is 38,6 mm.

Ik vind de pro ook net iets te fors dragen. :beers:

Voor de prijs [ 7,99 Pond = € 9,20 ] die zij voor een push pin durven te vragen stuur ik er 2 originele van Omega incl. porto.

Het verschil bij Omega is de lengte van de push pinnen voor metalen en leder / NATO. Vorm is gelijk. De push pinnen van bijvoorbeeld een 20 mm aanzet is voor de metalen band 1 mm korter dan voor de lederen / NATO banden.

4 likes

Thanks. Mijn polsomtrek is 15 cm.
De look van deze Speedmaster 38 Co-Axial Chronograph 38 mm vind ik minder. Ik ga liever voor een klassiekere look.
Zoals deze:

Maar die is, vrees ik, weer niet iets te groot.

Zoek even op ref. 3539.50 deze reduced heeft saffier en iets minder cijfers op de wijzerplaat dan de voorganger met ref. 3510.50.
Niet meer nieuw te koop maar wellicht kan je ergens nog een mooie vinden.

1 like

Nog andere horloge aanraders in een wat kleinere formaat?:slight_smile:

1 like

@Horloge24 Heeft ze binnen no-time voor me geregeld. In afwachting van ontvangst dus. Gaaf dat het forum zo behulpzaam is. :+1:

3 likes

Deze is eigenlijk net zo groot als een pro, alleen heeft een pro de guards tussen de pushers zitten. FOIS draagt wel iets kleiner, maar plaat, bezel is exact dezelfde afmeting.

Met 15 cm pols zou ik kijken naar een Rolex OP in 34mm. Met name die met de groene plaat is :heart_eyes:

6 likes

Jazeker de ZEP 38 mm rond. :beers:

.

4 likes

2 likes

Bij pertijs Breda gewoon de 2207 bestellen, kost maar 3,50 per stuk.

1 like

‘verkeerde’ topic maar als ik zelfs nu al geconfronteerd word met ZEP hier, kun jij bijna niet meer achterblijven🤗

1 like

Yep :grin:

1 like

Het is inderdaad geen goedkoop adres. Mooi dat jij hebt geholpen, tegen een fractie van de prijs :ok_hand:t2:

1 like

André, hoe zit het met de Omega pins voor rubberen banden? Zijn die hetzelfde als voor de stalen band? Ik gebruik nl. geen andere pins als ik banden wissel. Ik heb ze niet eens. Zijn ook dezelfde voor de Seamaster toch? De 068ST2207 …

PS Sorry, ik moet dit eigenlijk in het Seamaster topic vragen … maar nu ik hier toch ben. Ik zet er wel een plaatje bij. :wink:

4 likes

Ik ben niet degene aan wie je het vraagt maar voor een aqua terra op rubberen band is de 2207 hetgeen waar die standaard op komt. Ook daar wordt de 2208 geadviseerd als het naar een krokodil strap gaat.

1 like

Omega schrijft de 068ST2207 [ 19 mm ] voor die ook voor de metalen band geschikt is.

Een soepele rubberen band kan iets samen gedrukt worden zodat eerst een kant van de push pin in het gaatje gezet kan worden en dan pas de andere zijde. Is het rubber iets stugger en wil dit niet dan is de 19 mm een must.

Voor leder en NATO zo wie zo een 20 mm monteren.

2 likes