Dan zal die er nu wel op zitten. … werkt dus ook prima met de OEM rubberen band.
Op een Seamaster.
Haha, ûh néé.
Dan zal die er nu wel op zitten. … werkt dus ook prima met de OEM rubberen band.
Op een Seamaster.
Haha, ûh néé.
Het blijft gokken, maar mijn ervaring is dat ze bredere 633 end links produceren om de slijtage of productie-afwijkingen van de oudere kasten goed te maken. Je ziet online talloze foto’s van endlinks met “enorme” gaten tussen de endlink en de lugs. Het uitbrengen van een bredere end links vult dit gat mooier op? Lijkt mij de enige logische verklaring, want ik heb ook een setje vintage 633’s en deze passen meteen perfect op een moderne Speedmaster kast. Ook bij deze moderne kasten zijn er nog productietoleranties, want een perfect aangepast end links aan de ene kant, past niet hetzelfde aan de andere kant.
Ik heb mijn 1171/633 (vierde generatie?) ook moeten aanpassen (15 mins werk lol, ervaringsdeskundige ) Prachtige band! Het is wel jammer dat Omega het logo in de sluiting met laser heeft gegraveerd. De oudere generatie (ergens in 2017 vervangen) heeft nog het geperste logo.
Zie hieronder:
Ik heb na twee jaar eindelijk een goede 1450 gevonden (voor een “leuke” prijs) dus ik ga waarschijnlijk binnenkort 1171/633 (met het mooie logo) opnieuw te koop aanbieden.
1450:
Ja, dat ge-etste logo viel me al meteen op. Alles om de kosten te drukken… …en inderdaad, ik heb de endlinks voor elke kant precies pas moeten maken.
Mijn Apollo 11 staal kwam ook alleen met een reserveset 07, terwijl er een velcro strap bij zat. Heb wel de 08 bijbesteld omdat ik een alcantara strap erop heb gezet.
Denk het wel.
Dat dus. @horloge24 heeft ze volgens mij gewoon liggen, ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Als je horloge ineens op de grond ligt ben je ook niet blij.
Vind ik er altijd tricky uitzien, met zo’n uitstekend palletje wat achter je pols kan blijven hangen. Hoppa, ‘release’ … ik heb me laten vertellen dat ze niet zo maar los kunnen schieten hoor, maar toch. Niks voor mij.
Zou het zoveel schelen? Het zijn nog steeds geperste/gestanste sluitingen, persen ze dan het logo niet meteen mee? Ik heb echt geen idee. Dus een extra handeling met lasergraveren lijkt mij niet echt veel winst opleveren. Maar het is in 2020 alweer een tientje duurder geworden. Vorig jaar was het nog 420 euro.
Tja, voor wat het is, is het “crazy money”. Maar ik klaag niet, het is goedkoper dan de grijze markt…
Haha ja, als je voor $89 bij Uncle Seiko een “beads of rice” of “Holzer” bracelet kan bestellen, dan is 430 euro voor een gelijke productiekwaliteit waanzin. Maarja, de 1171 is wel een echte Omega band, dus behoudt ook zijn waarde wel. De 1450 was bijna het viervoudige, maar is hetzelfde verhaal.
Da’s nog een eeuwigheid
Welnee, nog een paar weekjes binnen zitten en het is alweer oktober!
Ik weet niet hoe 't bij jullie zit, maar hier lijkt het al drie maand april
Gave foto. Wie heeft die gemaakt en in welk jaar?
Ik. Foto is van 30 december jl., toen ik 'm zelf nog had.
Op een bruine pols in de zomer op een terras ergens op een warm strand aan een blauw watertje doet die het goed
Mee eens! Laat de zomer maar komen
Blauw water wordt Spa blauw dit jaar ben ik bang
Zolang je er bier bij drinkt!