Speedmaster only II

Ben jaloers op hoe netjes al jouw wijzers zitten. Hier gaat toch echt een keertje de urentelwijzer er af, en er weer op. Maar dan met iets meer liefde. :roll_eyes::grin:

Voorwaarde - eerst wat gebruiks-sporen op het horloge. Die garantie van 5 jaar zal allemaal wel. Als ik iets wil aanpassen, doe ik dat.

1 like

FTFY. Al een paar op…? :upside_down_face: Ik ook hoor, na 13 uur werken vandaag. Ik koos voor een Pinot Blanc. :yum:

1 like

Dankt.

1 like

You go girl! :rofl: :joy:

Maar ûh, jij hebt alles bij elkaar wel een beetje pech met de(ze) Speedmaster(s). Komt dat ooit nog goed? :sunglasses:

1 like

Wauw, ik ben echt blij dat ik niet zo perfectionistisch ben :rofl:

3 likes

Het blijft een onwennige relatie met het huidige exemplaar. Hij is nog niet echt van mij, zeg maar. Ben daarentegen dol op de Airman Nr. 1 Purist. :thinking:

625 versus 4200 euro; 1 jaar oud versus nieuw min 20% (incl. de 1171). Ik zie het niet qua afwerking. Het is een gevoel dat ik had, en weer wil hebben. Maar het is er nog niet helemaal. De 1171/633 helpt wel mee.

1 like

Ik moet wel. Als horlogemaker, maar ook op mijn day-job. :slightly_frowning_face: Bij de laatste zijn ze blij met me, om die reden. De horloges die ik fix(te, nu even bewust wat stiller) ook weinig klachten. Maar als consument loop je tegen de “zo kan het wel” - norm aan, die inderdaad de norm geworden lijkt.

2 likes

Ik dacht al. Snel weer nieuwe gescored😀

1 like

Ben er bijna! Ik moet nog € 3.730,45 in de spaarpot zien te krijgen, moet lukken … :rofl::joy:

1 like

Beetje onderhandelen hier en daar👍

1 like

Voor €4000 heb je ‘m nieuw na wat onderhandelen toch?

1 like

Hier ook alles recht uitgelijnd, nieuw exemplaar van vorig jaar. Geluk hebben blijkbaar? Ik werd al gek van de foute uitlijning van elk van mijn 3 SKX’en, op een Speedy moet het inderdaad goed zitten :blush:

1 like

En natuurlijk zonder stalen band😉

1 like

3800 moet ook wel lukken. :wink:
Ik heb dus al € 69,55 in het potje. Gaat lekker!

1 like

Op staal heb ik een tijd terug met weinig moeite €3900 / €3950 besproken bij twee verschillende gerenommeerde zaken.

Gaat lekker! Ik ben ook voor een speedmaster aan het sparen als ik niet van gedachte verander.

1 like

Als je deze op leer wil zal ik ‘m altijd op staal kopen en de leren band apart erbij kopen.

1 like

Exact mijn gedachte. Maar als ik 'm op staal heb, komt er bij mij geen leren band meer op. Ik vind die ruimte tussen de band en de kast nooit heel erg fraai (bij elk horloge). Da’s ook de reden dat de rubberen band van de Seamaster mij zo goed bevalt, die sluit naadloos aan en maakt het geheel één geheel. Dat vind ik mooi. Smaak.

Maar goed, ieder zijn ding. Zo lang het maar geen NATO is.
NATO fikt als een tierelier … :wink:

7 likes

Reden te meer om meteen naar staal te gaan!

Ik leg mijn horloges meestal niet op het fornuis, maar ieder zijn ding :yum:. Nato heeft ook mijn voorkeur niet al kan ik het bij bepaalde horloges wel waarderen.

Zelf gaat het sparen nog niet super. Ik had €22,40 maar dat is zojuist opgegaan aan diepvriespizza’s, bier en andere gezonde zooi voor het weekend.

4 likes

:joy::joy::joy:

1 like