Speedmaster only II

Je kunt het niet online bestellen, maar wel gewoon bellen of mailen. Stuur anders even een PB.

1 like

Nawh dankje, ben meer dan tevreden met mā€™n Speedmaster! :wink:

1 like

Vraag: Een NOS speedmaster 861 caliber van 21 jaar oud ( nog echt in de stickers) een service beurt geven voor het dragen wel of niet.

Ik vraag deze gezien mijn slechte ervaringen met omega service punten in het verleden.

Mvg

2 likes

Een servicebeurt lijkt mij dan nuttig. Door 21 jaar stilliggen kan bv olie drogen en dikker worden. Gangreserve en nauwkeurigheid worden hierdoor slechter. Slijtage kan hierdoor hoger zijn.

Zojuist de 1171/633 band bij Juwelier van Punte besteld. Was helaas niet op voorraadā€¦ wordt daarom nu besteld bij Omega in Zwitserland. Fabriek heeft stilgelegen ivm Corona, dus ben benieuwd hoelang de levertijd zal zijn. Maar de 1171/633 is nieuw en onderweg!! :smiley:

Met dank aan @jvk_1971

4 likes

Ik lees net dat er veel klachten zijn over de nieuwe 1171/633 batches.
Sluitingen die vastlopen, scherpe randen, oneven lugsā€¦

3 likes

Lekker danā€¦ maar extra opletten zodra die er is! Toevallig een artikel hierover?

1 like

Zeker weten.

https://www.omegaforums.com/showthread.php?t=607927

6 likes

Hahaha flapdrol! Je maakt gebruik van mā€™n vertrouwen in de mens :wink:

4 likes

Klopt, ik hoorde ook dat ze ongeveer 33 seconden per dag voorlopen op het horloge waar je het op zet.
Je kan dit zelf regulieren door 6x te rammelen.

Graag gedaan en veel plezier ermee! Gewoon 430 euro toch? Bizar dat andere juweliers meer vragen. Alsof dit de winstpakkers moeten zijn.

4 likes

Jup ā‚¬430,- kreeg zojuist netjes een mail dat het 2 weken duurt voordat ie geleverd wordt :+1:t2:

3 likes

Vertel hier eens wat meer over. Zelf twijfel ik welk model ik ga aanschaffen als -daily- casual beater op bruine bandā€¦

Ik heb zelf een reduced gehad en die maar 2 maanden kunnen dragen van de 6 dat hij in mn bezit was.

De chrono module van de Reduced is erg lastig en als deze stuk gaat vaak niet goed meer te herstellen.

Bij mij was deze 2x keer stuk gegaan

En dit komt vaker voor? Welk type zou jij adviseren zonder 5k uit te geven? (las dat je niet over geld mocht praten).

Zelf ook in het bezit van een Speedmaster Reduced, maar nog steeds erg veel plezier van! En geen problemen. Daarnaast is t zover ik weet gewoon goed te repareren alleen moet je wel even de juiste expert hiervoor aanhaken.

2 likes

Maar weer eens een plaatje! :sunglasses:

11 likes

Wij willen fotoā€™s zien! :smile: een NOS 861 Speedy, maar net geen tritium meer denk ik?

Ik heb ook de braampjes aan de binnenkant van de gesp moeten verwijderen, de zijkanten van de gesp moeten richten, en de endlinks (dat was al vanzelfsprekend :roll_eyes:) op maat moeten vijlen. :grin:

Maar ik heb alle vertrouwen in het merk, zoals het nu blijkbaar gerund wordt, verloren. Men gaat voor de ā€œquick buckā€, en gaat er van uit dat de meeste mensen het toch niets interesseert/dat ze het niet zien. En helaas hebben ze - vrees ik - gelijk. :no_mouth:

Ik draag de Speedy, na mijn eigen ingrepen, regelmatig. Maar de magie van het merk is weg.

3 likes

Tijd voor Grand Seikoā€¦

1 like

Ja, dat zei Jeroen Van Willegen ook alā€¦ :roll_eyes::grin:

1 like