Speedmaster only II

Ja en daar kan ik deze dus niet helemaal plaatsen, had dat stuk ook gezien.

Hopelijk is het zoals @jvk_1971 zegt en zijn er vele variaties.

1 like

Waar had je die clasp ook alweer vandaan?

1 like

Op eBay gevonden.

1 like

Er staan er nu 3 verschillende aanbieders op eBay . Is misschien ook wel de oplossing voor jou als je het “verkeerde” logo hebt!

1 like

10 likes

Ja daar zat ik namelijk ook al aan te denken. Zou je ze me willen berichten? :smiley:

1 like

Ik ben pissig. Kijk.

Kreng prelt gewoon als een malle. Vond al dat-ie aan de pols een heel stuk sneller liep dan dial-up - het gebeurt maar af en toe, en juist als het horloge wat bewogen wordt. Ik legde hem hier net neer, en het kwam niet terug. Amplitude veel en veel te hoog dus.

Alweer gefixt hoor, ik ga 'm er echt niet voor wegbrengen. Maar je moet maar net het trucje weten waarmee je dit oplost, en horlogemaker zijn. Amplitude zo’n 20 graden omlaag gekregen.

Had de Weishi gewoon mee moeten nemen bij aankoop. :disappointed::worried:

Merk heeft voor mij afgedaan. Ik hoop dat het plezier in dit horloge langzaam weer terugkomt, maar heb er inmiddels een hard hoofd in.

4 likes

Jammer om dit te lezen Peter… daarbij nog de eerder genoemde quality check punten waar zeker niet alle Speedmasters aan voldoen. Dat doet het merk zeker niet ten goede…

Ze lopen daar in Bienne gigantisch naast hun schoenen. Het kan ze gewoon geen flikker meer schelen.

Je gaat je bijna afvragen welke merken dat nog wel doen :frowning:

1 like

Tja, ze kunnen op z’n minst ervoor zorgen dat die dingen een beetje “normaal” van de band af komen toch?

1 like

Rolex dan maar? Ownee…

Vriend van me kocht bij S&C een nieuwe Explorer 2 en zette een macro adapter op zijn mobiel…daar had hij later spijt van.

Daarna bij dezelfde AD een DJ41 gekocht…vond bij aflevering een haartje op het datumvenster.

image

Haha, al die massa productie merken zijn hetzelfde. Het kon hem verder niet zoveel schelen maar hij moest wel hard lachen dat sommige mensen Rolex als superieur beschouwen.

5 likes

Net als bij Omega, zijn het niet de onderdelen of het horloge an sich die het probleem vormen. Er is gewoon totaal geen quality control, zeker bij Omega niet. Het uurwerk van een Rolex is echt subliem, maar je moet er wel iemand met enige vaardigheid aan zetten. Ze lopen af-fabriek, of vers geserviced, wel super.

1 like

Dit is mijn Speedmaster bijdrage :blush:

6 likes

Tsja…je eerste twee Rolexen kopen en dan dit tegenkomen. Different brand, same problem. Hij dacht er precies hetzelfde over. Ik heb 7 Speedmasters 1861 die perfect lopen en eruit zien zoals ik had verwacht. Je hebt volgens mij gewoon pech met die van jou. Ik heb Omega verder niet enorm hoog zitten hoor, daar mag inderdaad wel wat meer quality control uitgevoerd worden. Maar een perfecte wereld bestaat niet.

:scream:

1 like

Voor elke dag 1, net zoals onderbroeken

3 likes

Haha ik probeer niemand hiermee te overtuigen maar niet alle Speedmasters komen als een allegaartje de band afrollen :wink:. Ik vind wel dat ze de 1861 beter moeten reguleren. Als een goede horlogemaker dit kan, waarom dan niet af fabriek. Ik heb een paar die als een zonnetje lopen maar ook sommigen die 10 seconden per dag afwijken. Dat is binnen de norm maar waarom die verschillen. Het is een oud uurwerk maar dat mag geen excuus zijn.

Koop een speedy met 3861 uurwerk :smirk:

Ja dat staat wel in de planning maar de 1861 gaat al wat langer mee :wink: