Nja de US1450 die Willem daar toont heb ik zelf ook. Vind hem gewoon heel mooi staan bij de Mitsukoshi. De 1479 die jij noemt heb ik nog nooit overwogen eigenlijk
Zijn er ook leden van HF die een mod van de bracelet hebben gedaan om een “micro adjustable clasp” te installeren? Dit lijkt mij namelijk heel erg comfortabel …
Best wel een aantal volgens mij. Moet alleen hier iemand even de productcode melden. Die ken ik niet. Is volgens mij de clasp van de Planet Ocean.
Jazeker, zijn er meerdere op het forum en is zweler een aanrader. Wel een redelijk prijzig grapje, je hebt de clasp en 2 links nodig voor de aanpassing.
Mijne heb ik met de verstelbare clasp geïnstalleerd over genomen maar wat ik vernam is dat de aanpassing ongeveer 350-400euro kost.
Wellicht dat er iemand is met betere info over de prijs ik dacht het ergens op een forum te hebben gelezen en daar melde iemand dat de prijs bijna was verdubbeld.
Zou wel kunnen kloppen daar ik ze gebruikt nu op het net rond 225-250 tegen kwam.
Volgens mij zoek je dit topic:
Schitterend. Dankjewel!
Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe nauwkeurig het 3861 uurwerk nu eigenlijk is, dan heb ik hier wat data voor je.
Middels de App watchtracker heb ik gedurende 7 dagen, en 17 meetpunten de volgende waarden verkegen:
Dus het nieuwe, veel nauwkeuriger, en veel makkelijker op te winden a-magnetisch uurwerk met hackable seconds is niet doorslaggevend???
Het niet meer van deze tijd (en erg onnauwkeurige) 1861 uurwerk, en het lastig opwinden hebben mij steeds doen besluiten om de Speedy’s weer weg te doen.
Ik bleef ze steeds terugkopen omdat ze zo ontzettend mooi zijn, maar bleef afknappen op de minpunten. Pure haat/liefde dus.
De nieuwe heeft deze minpunten niet meer. Enige minpuntje aan de nieuwe zijn de scherpe randjes (onderkant lugs) maar dat slijt vanzelf wel
de grotere kroon idd ook, maar het uurwerk was idd voor mij niet doorslaggevend maar mooi meegenomen … met dichte bodem zie je het niet en met zichtbodem moet ik ze naast elkaar leggen om de verschillen te zien en met het afwisselende dragen merk je een onnauwkeurigheid ook minder snel
maar , goed … de nieuwe kost ook weer een stukje meer dus daar mag ook best wat tegenover staan
en al met al vind ik (zoals ik schreef) de nieuwe ook mijn 1ste keus tov het vorige model
Voor mij speedy heb ik denk ik het bandje gevonden waar ik naar zocht, alleen is het een quick release en dat heb ik liever niet.
Iemand toevallig idee waar ik een vergelijkbaar bandje kan kopen? Gaat dus om het subtiele racing idee (kleine gaatjes)
quick releas kun je er toch wel uithalen en vervangen voor gewone pushpinnen ?
(ff knopje eraf knippen, als het er zo niet uitkan)
Dat ging makkelijker dan gedacht, bedankt voor de tip!
Wat over blijft is de bedenkelijke kwaliteit van het bandje maar daar zal ik eens een zoekertje voor plaatsen.
Je het hebt qua uurwerk vreemd genoeg alleen over het uiterlijk.
Een 1863 is qua uiterlijk net zo mooi als een 3861, maar het is mij een raadsel hoe je het qua uurwerk alleen over het uiterlijk hebt, terwijl het nieuwe Metas uurwerk met alles zo enorm veel beter is dan het oude.
Ik heb een glasbodem op de nieuwe, maar zou net zo blij zijn met een stalen bodem. Na een keer of 20 kijken heb ik zo’n machinaal afgewerkt uurwerkje echt wel genoeg gezien.
het was geen test of review dat is wat ik zag en daar trok ik mijn conclusie uit
mijn eerste keus zou ook zijn, saffier bovenkant en gesloten onderkant … maar die keus er nu eenmaal niet …
Ziet er goed uit, subtiel inderdaad! Waar komt deze vandaan?
Deze heb ik ergens op Etsy gevonden dacht ik voor een paar euro. Nog steeds op zoek naar een kwalitatief betere versie van deze uitvoering, maar meestal hebben ze grotere gaatjes.
Mocht je interesse hebben in deze uitvoering kan ik nog wel ergens terug vinden welke ik precies besteld had denk ik.
Dank, zal ff kijken of ik hem zelf kan vinden
Je kan altijd een gerenommeerde banden maker een berichtje sturen of ze dit voor je kunnen maken. Ko bijvoorbeeld.