Speedmaster only III

Gaaf ding hoor! Gewoon doen

1 like

Zo mee eens. Eerlijk voor mij het fijnste horloge ooit

Cheers!

8 likes

Ja hij is echt heel mooi maar om nou als enige speedy een groene '57 te hebben🙃

1 like

Als het deze was wel;
download

2 likes

Die is heel gaaf. Wat ik jammer vind is dat ze de plaat niet volledig groen hebben gemaakt. Die zwarte randen om de klokjes en de wijzerplaat maken dat ik niet volledig enthousiast word.

1 like

Dit ding rockt de pan uit!!

15 likes

:rofl:
Mompelt iets over PloProf.

Het is gewoon n lelijk ding. Speedy moet of oud zijn, of de nieuwste. :nerd_face:

4 likes

De nieuwe band is volledig afgeleid van de “Nixon” band, zoals deze op de gouden Speedmaster zat die aan Nixon cadeau werd gedaan (en geweigerd want te duur geschenk).

Zeer zeker! Maar waarom op een andere band gezet?

Waar was je op bezoek? Zelfs bij de Omega boutiques hebben ze deze nooit op voorraad. Wordt alleen op bestelling geleverd. De band van die 1957 Chrono is overigens bijna indentiek aan de Ed White. Zit alleen wél een verstelbare sluiting op. Mooi ding!

Bij Lepage in Lille. Verkopers kenden geen Ed White :wink:

1 like

Waarom niet?

Heerlijk om af te wisselen. Ik vind dit een top combinatie. Iets meer een toolwatch vibe en iets minder opvallend aan de pols. De originele stalen band en de flatlink met gepolijste links zitten er ook regelmatig op. Soms een sailcloth… hij past ze allemaal.

Je had moeten vragen naar Eduard Blanche.

5 likes

Shit ja, misschien was dat het🤣

1 like

Haha ja dat is waar, het is jouw horloge. Ik begrijp alleen niet waarom je een Omega band zou vervangen met een replica band. Het is niet Uncle Seiko hoop ik? Ik heb al meerdere verhalen gehoord waar de band brak en het horloge op de grond belandde…Geen aanval op jouw keuzes uiteraard!

Dank je! Nee dat verbaast me niet, net als de Silver Snoopy 50th zullen AD’s ook voorlopig geen Ed White 321 ontvangen. Deze wordt al helemaal in een belachelijk laag aantal uitgeleverd.

Mijn Seamaster Trilogy heeft een US1035, de non taper en de dikke clasp die op de OEM zit is de belangrijkste reden.

1 like

Ok dat begrijp ik, daar is de spoeling dun en de OEM band inderdaad niet een prettige. Maar jouw Apollo 11 50th band is een perfecte “fit” op de nieuwe Speedmasters. Dat smoelt toch een stuk beter dan de Uncle Seiko en Forstner varaties. En dan heb je nog de 1498 band (mooie taper en veel dunner), 1479 etc. Maar ieder z’n ding uiteraard :wink:

Mee eens, en als ik niet de A11 had was de nieuwe Speedmaster juist door de nieuwe band in de collectie gekomen. De kwaliteit is voelbaar met de milled clasp en zeker ook de vintage look van die clasp is top van de 3861.

1 like

Grappig. Want ik begrijp niet waarom je altijd dezelfde band op je horloge wilt :joy:. De afwisseling maakt het voor mij juist leuk.

Deze band is de forstner contemporary flatlink. Echt een top band! Goede kwaliteit, stevig, endlinks passen perfect, geen spring links en staat heel mooi bij het horloge.

Ik heb ook de forstner flatlink met gepolijste zijlinks (recreatie van de originele omega). Die is iets dunner en fragieler dan de contemporary maar staat fantastisch. Ik kan de kwaliteit niet vergelijken met de apollo 11th band want die heb ik nooit in het echt gezien maar deze forstner is echt van goede kwaliteit.

Al met al zou ik niet weten waarom je geen replica banden op je horloge zou kunnen hangen. Staat heel erg goed.

2 likes

6 likes

In korte tijd uitgegroeid tot één van mijn favoriete horloges. :star_struck: Smaakt naar meer. :v:

9 likes

Na het zien van je foto’s en je enthousiasme, denk ik dat ik ook maar eens de contemporary ga proberen.
Heb je hem gewoon via de Forstner site of heb je nog een andere tip?

1 like