Speedmaster only III

Absoluut, doe ik regelmatig. Meestal wel met de pushers naar beneden maar dat is meer voor het gevoel :sweat_smile:

1 like

Ik doe niet anders. Zoals hierboven al staat, met de pushers en kroon naar beneden zodat het water er minder makkelijk bij kan. De rubbers moeten volstaan, zeker met een relatief jong horloge. Ik zou er echter niet meer aan beginnen bij een bijv. 10 jaar oud horloge. Het vervangen van de rubbers (pakkingen) is niet zo heel spannend en kan een goede horlogemaker zo verzorgen.

2 likes

Ik houd mijn Speedmaster gewoon onder een lopende kraan hoor. Maar die is vrij jong, en ik kan makkelijk de waterdichtheid checken hier… …er is bijvoorbeeld maar 1 horloge waar ik mee kayak, en dat is een (ook jaarlijks even uit elkaar en pakkingen opfrissen) SKX.

1 like

Voordat ik 30M diepte bereik… dan is er wat anders aan de hand denk ik😂

Ik heb me ooit laten vertellen dat de impact van bijvoorbeeld duiken/bommetje de nekslag kan geven en niet zozeer de diepte/druk van duiken of rustig zwemmen.

1 like

En leuke artikels trouwens, bedankt voor het delen!

1 like

Denk dat het met dynamische druk wel meevalt bij een bommetje;

1 like

Vandaag even een zwarte croco op de Modsukoshi gezet. Niet slecht! Sinds de Silver Snoopy valt deze wat tegen. Met de zwarte croc nu wat meer classy lol :wink:

23 likes

Zwart croco altijd een goed idee! Wat voor sluiting zit erop?

1 like

Een grijze nato vandaag!

16 likes

De gewone Omega vouwsluiting met 18mm aanzet bij de sluiting. Volgens mij staat er eentje te koop in het blauw gedeelte.

Volgens mij is die vouwsluiting in het blauw voor 20mm aanzet.

Ik zou hier nog even op terug komen.

De sluiting die op de contemporary flatlink zit kan niet zomaar overgezet worden op de normale flatlink. Dit komt doordat de laatste link voor de sluiting aan de 6 uurs zijde direct vastzit aan de sluiting. Je moet dus deze link meenemen naar de andere band en dat past niet. Wel geven ze op de site aan dat ze oplossingen bieden om de sluiting alsnog op andere banden te kunnen plaatsen. Ik vraag me echter af of je deze sluiting wel op de plattere normale flatlink zou willen. De sluiting is echt een stuk dikker dan die van de originele flatlink. Ik denk niet dat het mooi zal staan.

1 like

Vandaag 48 uur na het volledig opwinden van mijn de Silver Snoopy 50th (enige met 3861 in mijn collectie op dit moment) de chrono paar keer gestart maar geen problemen. Het hoort dus ook uiteraard gewoon goed te werken.

Voor de rest belachelijk dat ze je geen nieuwe geven, je zit/zat zelfs nog in de periode dat je je mag bedenken.

1 like

Net bevestiging gekregen dat het horloge is toegekomen bij Omega in Brussel. Nu afwachten hoelang ze erover gaan doen om de onderdelen te vervangen. Ze hadden geen nieuwe meer in voorraad en blijkbaar kunnen ze niet meer zo gemakkelijk aan stock geraken… en dan maar beslist om deze maar ineens te maken. Ik deed de speedmaster ook graag aan, dus wachten moest ik sowieso doen (spijtig genoeg).

1 like

Ok succes! Het kan ook een eenvoudige oplossing zijn. Ik mag aannemen dat dit snel afgehandeld wordt.

1 like

Omdat het kan, net als met die andere horloges die je noemt? Omega zegt dat 50m 50m is (zeker) als je jaarlijks de boel laat checken (gebruiksaanwijzing 3861). Gezien mijn 3861 nog geen jaar oud is zie ik geen problemen. Liever om de pols in het zwembad dan los in het vakantiehuisje.

3 likes

Ja joh. zou je er ook mee de zee in gaan? ik durf t niet hoor

Waarom niet?

1 like

Mogge :slightly_smiling_face: ff tijd voor een bakkie koffie :coffee:
Onderweg naar Zwitserland voor het Speedytuesday event bij Omega.

24 likes

Veel plezier in Zwitserland.
Stuur je wel even wat foto’s?

10 likes