Speedmaster only III

Haha bedankt hoor!

Ik moest er even aan wennen in het begin, maar vind de bracelet nu wel comfortabel. Ligt mooi om de (smallere) pols.

Ik zou dit er eens op willen proberen :

Alleen jammer dat het geen single pass is.

8 likes

13 likes

Tijd voor weer een klein beetje (oranje) kleur hier

14 likes

Mijn lokale Omega AD (Juwelier Punte) heeft mij zojuist laten weten dat Omega 50% van hun AD verkooppunten gaat stopzetten. Daar valt hij helaas ook onder. Heel erg spijtig, want het is een leuk familiebedrijf en Omega was eigenlijk het enige waarvoor ik kwam. Ik ben benieuwd bij wie nog meer de streep erdoor gaat. Het is de volgende stap naar een Omega boutique (of meerdere) in Nederland. Dat is dan het enige goede nieuws. Voor geen goud dat ik bij Schaap en Citroen nog naar binnen loop, stelletje kruideniers.

4 likes

Triest hè. Maar ik vind omega achteruit gaan. Speedmaster uitmelken etc

1 like

Zij toch merken zat die paar sterke modellen of slechts 1 model uitmelken?

4 likes

Ik zie nog steeds het grote voordeel van een omega boutique niet, behalve dat je een grotere kans hebt op degelijk geïnformeerd personeel.
Tenzij Omega de prijzen met 20% verlaagd omdat ze de middleman eruit knippen en zelf die marge pakken, is een AD of boutique mij om het even.

1 like
  • Hogere winst
  • Betere merkbeleving (geen andere merken ernaast)
  • Betere controle op waar de horloges naartoe gaan. Je kan geen special edition kopen zonder je eerst in te schrijven.

Dit zijn dan voordelen voor Omega. Het maakt mij ook niet veel uit. Het beste contact kan je met de boutique manager hebben, het “gewone” personeel heeft er vaak weinig kaas van gegeten.

Ik vind juist dat ze een betere focus hebben met duidelijke productlijnen. Er is ook een enorme vraag naar de Speedmaster lijn dus is het dan uitmelken of voorzien in de vraag…

1 like

Ik snap dat het voordelen kan hebben voor Omega, maar voor de klant?
Er is trouwens wel een swatch group boutique. de Tourbillon boutique in de PC. Die verkopen alleen Omega, Breguet, Jacquet-Droz, GO en Harry Winston

1 like

Een meer volledig overzicht aan modellen? Bij een AD ben je afhankelijk van wat ze hebben ingekocht.

1 like

8 likes

16 likes

Ik vind dit zonde. Jammer voor punte, en als consument vind ik het ook niet goed dat ik minder keus heb waar te winkelen.

Ik vraag me bjj Omega inmiddels ook af of dat het is wat de juwelier in koopt of wat omega ze opdringt.

Laatst bij een juwelier binnen. Assortiment is ongeveer vanaf 1.000 tot 10.000. De onderkant zijn de meest simpele Oris horloge. De bovenkant zijn de Breitlings en Omega’s.

Nu is deze grand seiko gaan verkopen en verkoopt deze ineens ook seiko’s van een paar honderd euro. Misschien een leuke binnenhaler voor mensen met een kleinere beurs. Of eist seiko dat als je GS verkoop dat je het hele seiko gamma moet verkopen?

De andere kant op. Grofweg is het duurste horloge wat ik ooit bij ze heb zien liggen ca. 10.000 euro.

Nu hebben ze ineens ook een volgouden Omega a 30K. Willen ze ook die markt gaan bedienen, of dwingt omega ze nu op om deze af te nemen?

Is het assortiment omega’s wat een juwelier heeft nog vrijwillig en wat zij zelf willen verkopen.

1 like

Denk wel dat als je Omega AD wordt de hele range van AT/PO/GM/SM/Speedy moet worden met een jaardoelstelling en eindejaarsbonussen, zo werkt het in de automotive iig. Je zal denk ik niet de 30k Speedy’s opgedrongen krijgen maar vrijwillig op voorraad mogen nemen. LE’s zijn dan weer anders obv een “eerlijke” allocatie.

1 like

Een belangrijk onderdeel is denk dat ze de grijze markt hiermee willen laten inkrimpen. Uiteindelijk krijgen ze met minder dealers meer controle op hun producten.

Tevens springt omega steeds meer in het gat dat Rolex achter laat. Ik denk dat de stap om Omega niet meer overal verkrijgbaar te laten zijn een grote is in die richting. Het sluit er iig mooi bij aan.

3 likes

Ja, maar alle dingen die je noemt zijn nadelig voor de consument. Ik zoek nog steeds naar een positief aspect van de transitie van AD’s naar boutique voor de consument…

Niet meer overal verkrijgbaar, minder grijze markt, minder kortingen dus. En toch wordt het hier gepresenteerd als iets goeds.

1 like

Enige goede in mijn ogen is dat de mogelijkheden om alles op 1 plek te zien/passen, om een goed vergelijk te hebben wat werkt voor je of niet het enige voordeel is.

Ja maar dan dus alleen alles te zien van Omega. Zoals gezegd kan je geen speedmaster met een El Primero of Breitling vergelijken bijv.
Dat is dan weer een nadeel ten opzichte van huidige structuur.