Je zal het knopje linksboven aan de zijkant eens moeten bedienen (30 --> 31)
Ze willen de merkbeleving veranderen door niet meer tussen “mindere” merken te liggen. Door een streep te zetten door 50% van de huidige AD’s (waaronder juwelier Punte in Utrecht), is het mogelijk dat ze hun eigen Omega boutique(s) openen. De resterende AD’s die Omega al tussen de betere merken positioneerde zullen blijven bestaan. Leuk? Nee. Slim? Geen idee. Handig om wel die speciale edities te bemachtigen? Ja. Nu ben ik aangewezen op de dichtstbijzijnde boutique, 400 km hier vandaan.
Was vanochtend nog bij Punte, en de Omega vitrine raakte al wat leeg. Erg jammer, leuke zaak met aardige mensen.
Call me a snob, maar ik snap het wel dat ze niet tussen Tissot en Maurice Lacroix willen liggen als ze niveau Rolex/Zenith nastreven.
maar de Rolex vitrines bij Geit en Limoen zijn toch leeg, of tellen de pre owned ook mee?
Waar ik kom zijn ze niet leeg. Ligt bommetjevol met twotone lady DJ’s en andere rommel die niemand wil hebben Ik bedoelde ook niet per se dat ze naast Rolex moeten liggen, maar wel bij een juwelier of eigen boutique die dat niveau merken heeft liggen.
Zo herkenbaar. Weet niet wat het is.
Heb heel veel geflipperd afgelopen jaar maar de speedmaster blijft al trouw 2 jaar. Het is ook altijd mijn “grail” geweest sinds mijn 14e ofzo.
Al dat geflipper kwam mede doordat niks tegen de speedmaster op kon. En daar zaten leuke modellen tussen (JLC deep sea chrono, rolex explorer, air king, JLC polaris date, TH Monaco, etc). Allemaal gekomen en gegaan.
Vind zelf nu de combi met de cartier santos wel heel fijn. Die is ook echt anders.
Heerlijk:
Ik heb het ook, de speedy maakt je om een of andere reden ‘blij’. Is echt anders dan andere (ook veel duurdere) horloges. Gaat hier nooit weg!
Je weet er ook wel lekkere bandjes op te knallen!
Speedmaster is prachtig.
Dan vrees ik ook het ergste voor Eugene van Baal, tenzij Omega Breitling en Grand Seiko ook als “de betere” merken beschouwt.
Mij zou het persoonlijk totaal niet storen dat er ook Seiko’s van een paar honderd euro in de etalage liggen als ik bij dezelfde juwelier / AD een Omega zou kopen… Doet niets af aan de merkbeleving van hetgeen je koopt vind ik.
Geen idee! Ik denk vooral de goedkopere merken uit eigen stal (Swatch Group) en Tag Heuer, Oris etc.
Ik ga ook liever naar een sympathieke AD zoals Juwelier Punte, dan zo’n saaie kille Omega Boutique. Ik vind er echt niks aan. Het is niet mijn smaak. Maar als je daar zeker bent van de special editions, dan nemen we het maar voor lief
Zowel in London en Frankfurt ben ik uitstekende geholpen door de boutique managers. Met het overige personeel moet je maar net geluk hebben.
Zou kunnen… Echter, ook Punte verkoopt vier van de goedkopere merken uit de Swatch stal: Certina, Longines, Tissot en Rado.
Nouja, het is wat het is…
Ja dat bedoelde ik ook (denk ik). Dus Omega wil niet meer bij dat soort merken liggen. En ze kunnen een AD ook niet verplichten om een halve winkel te verbouwen. Of beter gezegd, daar heeft geen enkele AD zin in. Precies om deze reden, een jaar later kunnen ze de stekker er al weer uittrekken. Ik denk dat Omega liever bij Swatch Group merken ligt zoals Breguet en Blancpain. Dan kom je dus uit bij S&C, Gassan etc. Ook niet de beste plekken voor een leuke shop ervaring mijns inziens…
Ach ja, shift happens
Dat is uiteindelijk vrij snel losgelopen hè haha