Ja het moment om te kopen is wel nu! Van de juwelier begreep ik ook dat omega in gaat zetten op het schaarser maken van de horloges. In welke mate weet ik niet maar het zou zomaar kunnen dat ze straks nog minder makkelijk verkrijgbaar zijn en dus ook duurder worden tweedehands.
Haha ja ik wilde het eigenlijk nog even uitstellen, maar met een paar maanden wachten wordt het dan wel erg prijzig, dat is zonde. Het is wel mijn droomhorloge, maar het moet financieel wel leuk blijven
Zou wel jammer zijn als er meer schaarste komt, het gave van de Speedmaster (en Omega in het algemeen) vind ik juist dat de normale modellen gewoon te koop of te bestellen zijn met een korte levertijd. Aan de andere wel gunstig voor als je wil verkopen
Zo blij nog steeds met mijn Speedmaster! Het enige dat ik nog beetje lastig vind is de maat van de stalen band. Ik vind die zo mooi, maar hij zit me of iets te strak of net iets te los. Iets meer verstelmogelijkheid zou fijn zijn. Op dit moment zit ie iets te strak…zoals op de foto; het horloge kan niet meer bewegen en dat maakt mijn polsbeweging ook wat “strakker”. Ik denk dat er toch een schakeltje bij moet, maar dan glijdt hij behoorlijk over de pols en is er wat draaien mogelijk (niet 360 graden). Hoe zit dat bij jullie?
Mijn speedmaster heb ik niet op een stalenband. Ik ervaar het fenomeen wel met mijn Seamaster. In de zomer dikkere polsen ivm de warmte en 's winters rammelt het horloge alle kanten op. Tegenwoordig doe ik er 's zomers een halve schakel bij en 's winters haal ik die er weer uit. Geen idee of dat een optie is bij de stalen speedmaster band.
Ik heb hetzelfde probleem, zelden zit hij perfect. Of te los of te strak.
Bekend probleem bij de standaard band van de 1861. Ik heb die zelf nooit gebruikt en ben gelijk overgestapt op een 1171 of iets anders.
Ik heb dit inderdaad ook. Net iets te los (binnenste gaatje in de clasp) is voor mij beter dan een schakel eraf en het buitenste gaatje. Het beste zou zijn als ik een extra tussengaatje had in de clasp. Ik weet niet helemaal of dit sense maakt
goed om te weten dat ik niet de enige ben.
Denk dat ik ga voor tandje te los. Dan is er wat ruimte voor rammelen (het geluid moest ik ook aan wennen), maar dat geeft ook wat meer ruimte voor beweging van mijn pols.
Dit is mijn eerste horloge met een dergelijke stalen band, het is misschien ook wennen.
Ja, snap je zeker. Ik heb daar ook al eens naar gekeken, en vind het een beetje jammer dat ze niet iets meer opties hebben gemaakt hiervoor. Iets te los it will be, denk ik maar…
Een 3861 saffier of hesalite kopen?
Hesalite
Als je houdt van het uurwerk en je hebt het geld, saffier.
Ben je nostalgisch of heb je geen geld, plexiglas.
Ik had optie A en D, dus heb ik plexiglas
Heb voor nu even het buitenste gaatje in de sluiting genomen, dat zit eigenlijk best oke. Ik laat het hier even bij, scheelt me weer ritje naar de AD. Die zei dat dit heel lelijk zou zijn, maar dat valt me nog wel mee.
Zo’n band van de chronoscope lijkt me we wat…met fijnverstelling…
Dit mag geen overweging zijn vind ik. Als je geen geld hebt moet je geen Speedy kopen.
Mijns inziens kopen wat je mooi vindt.
Zo’n flat link band van Forstner is ook wel nice. Vintage feel en meer fijn afstelling gaatjes.
het was gechargeerd/grappig bedoeld …ik had het geld voor beide versies van het glas, maar wilde geen 1000 euro spenderen aan het saffier, dat bedoelde ik meer.
Ik vind ook dat je moet kopen wat je mooi vindt, maar als je dat hier nog komt vragen dan weet je dat in ieder geval niet gok ik zo…dan werkt een wat meer technische benadering wellicht wat beter.
Mij gaat het meer over technische kant, is wel duurder maar behoud ook zijn waarde denk ik?
Jaaa, die UC-banden dragen stukken fijner dan de OEM. Zowel qua verstelbaarheid als draagcomfort.
Anders op zn joseph Bonnie bonclip band. Verstelling genoeg
Ik bedoelde de OEM 1171 (die ik heb)
Maar de US1450 vind ik ook heel fijn!