Speedmaster only III

Ik heb dit inderdaad ook. Net iets te los (binnenste gaatje in de clasp) is voor mij beter dan een schakel eraf en het buitenste gaatje. Het beste zou zijn als ik een extra tussengaatje had in de clasp. Ik weet niet helemaal of dit sense maakt :joy:

goed om te weten dat ik niet de enige ben.

Denk dat ik ga voor tandje te los. Dan is er wat ruimte voor rammelen (het geluid moest ik ook aan wennen), maar dat geeft ook wat meer ruimte voor beweging van mijn pols.

Dit is mijn eerste horloge met een dergelijke stalen band, het is misschien ook wennen.

Ja, snap je zeker. Ik heb daar ook al eens naar gekeken, en vind het een beetje jammer dat ze niet iets meer opties hebben gemaakt hiervoor. Iets te los it will be, denk ik maarā€¦

Een 3861 saffier of hesalite kopen?

Hesalite

Als je houdt van het uurwerk en je hebt het geld, saffier.
Ben je nostalgisch of heb je geen geld, plexiglas.

Ik had optie A en D, dus heb ik plexiglas :wink:

4 likes

Heb voor nu even het buitenste gaatje in de sluiting genomen, dat zit eigenlijk best oke. Ik laat het hier even bij, scheelt me weer ritje naar de AD. Die zei dat dit heel lelijk zou zijn, maar dat valt me nog wel mee.

Zoā€™n band van de chronoscope lijkt me we watā€¦met fijnverstellingā€¦

6 likes

Dit mag geen overweging zijn vind ik. Als je geen geld hebt moet je geen Speedy kopen.

Mijns inziens kopen wat je mooi vindt.

2 likes

Zoā€™n flat link band van Forstner is ook wel nice. Vintage feel en meer fijn afstelling gaatjes.

het was gechargeerd/grappig bedoeld :wink: ā€¦ik had het geld voor beide versies van het glas, maar wilde geen 1000 euro spenderen aan het saffier, dat bedoelde ik meer.

Ik vind ook dat je moet kopen wat je mooi vindt, maar als je dat hier nog komt vragen dan weet je dat in ieder geval niet gok ik zoā€¦dan werkt een wat meer technische benadering wellicht wat beter.

1 like

Mij gaat het meer over technische kant, is wel duurder maar behoud ook zijn waarde denk ik?

Jaaa, die UC-banden dragen stukken fijner dan de OEM. Zowel qua verstelbaarheid als draagcomfort. :+1:t2:

1 like

Anders op zn joseph Bonnie bonclip band. Verstelling genoeg

Ik bedoelde de OEM 1171 (die ik heb) :see_no_evil:

Maar de US1450 vind ik ook heel fijn!

1 like

ik heb bij de aanschaf niet zo nagedacht over of het wel zijn waarde behoudt eerlijk gezegdā€¦kan ik je niet mee helpenā€¦

Ik ga ervan uit dat mijn 3861 gaat afschrijven, zoals de meeste spullen doen die je gebruikt. Afschrijving wordt pas interessant als je het gaat verkopen (of als je het zakelijk gebruikt). Ik ben beiden niet van plan.

Haha, dat wist ik maar het verschil met de dikke OEM is vergelijkbaar en je hebt wel (een) UC(ā€˜s)ā€¦ :kissing_closed_eyes:

1 like

De Rising Sun :jp:
Die wijzerplaat :heart_eyes:

15 likes

Altijd saffier. De milky ring is nagenoeg verdwenen in vergelijking met de 1861, en door de AR coating aan de binnenkant ziet hij er zooo mooi en helder uit. Ook leuk om het uurwerk te kunnen zien.
Verder geen gedoe zoals bij hesalite met constant krasjes, en een wat dof uiterlijk. Voor het mooie (bij veel dragen) moet je dat plastic wekelijks poetsen. Ik tenminste, want ik haat gekrast of dof ā€œglasā€

Ik heb de 3861 saffier, en een 1861 hesalite, dus kan goed vergelijken.

Hou je van poetsen, of maken krasjes niet uit, dan lekker de hesalite kiezen. Scheelt flink centen.

3 likes

Fotootje dan maar?

14 likes

Vergeet niet even de veel mooiere stalen band van de hesalite tov de saffierenā€¦

3 likes