Speedmaster only III

Pfffff Juwelier Punte in Utrecht is (zoals voor velen bekend) gisteren overvallen. Hele voorgevel eruit door een bom. Voor twee ton aan Omega’s en andere horloges gestolen en voorlopig willen diegene die opgepakt zijn nog niks loslaten over waar de buit is. Let dus goed op met “too good to be true” deals!

Echt zuur voor zo’n familiebedrijf. Dus schaamteloze plug: Wie een nieuwe 1861 hesalite bij een authorized dealer zoekt, deze ligt nog in de kluis bij Punte en is dus nog beschikbaar.

7 likes

Ik volg Combat Straps al op IG, maar net na de post van @YY77 even op de site gekeken en wel een paar bijzonder coole bandjes voor de Speedy gevonden. En die passen ook op een DJ en Planet Ocean

Vooral die stingray :heart_eyes:

3 likes

Je zou er bijna een horloge om kopen die matching is met zijn straps. :joy:

3 likes

Gelukkig kan een Speedy alles hebben. :joy:
Maar wat een mooie banden!!

1 like

Weet niet of de roze cashmere van de Daytona nou echt zou staan op een speedy maar ik hou je niet tegen. :wink:

De beste band voor op 'n Speedy.

:heart_eyes: Just wow.

15 likes

Ik zou het doen :+1:

Welke is dit?
Mooi dat matte. !

Apollo 11, 50th limited band. :+1:

Ah, niet een van €400 dus.
Of valt de prijs mee.
Want momenteel draag ik de Speedy alleen op leer. Stalen band ligt al een jaar in de doos :joy:

Reken op bijna het dubbele, maar je kan altijd naar uncle Seiko of forstner kijken voor iets soortgelijks.

Alleen begreep ik dat de endlinks niet perfect passen.
En een omega logo op de sluiting is ook een pré. Ik neem aan dat er geen logo op de sluiting staat.

700+ inderdaad.

Je moet 1,5mm springbars ipv 1,8mm. De endlink ligt ietwat laag, maar ik stoor me er niet aan. :+1:

4 likes

Dat doen de endlinks van de A11 ook niet op een normale speedy, er zijn oplossingen voor de clasp, denk dat er hier wat over in staat;

https://omegaforums.net/threads/omega-1035-1039-vs-uncle-seiko-1035-vs-forstnerbands-flatlink-a-pictorial-review.120591/

2 likes

Nice fit! lekker hoor.

Die aansluiting op de kast is overkomelijk.
Al denk ik dat ik dan eerder €240 uitgeef aan de Stingray band op de foto eerder. Die kan ook op m’n DateJust :+1:

1 like

Je moet kopen wat jouw het beste lijkt! :grin::+1:
Je mag altijd een keer passen/kijken, mocht je de band toch willen zien. Uiteindelijk zal het ook een waardevaste band zijn.

Ik ben geen fan van leer & die 240 voor een stingray schrijf je zeker weten af. Al boeit het mij niet zo, ik wil vooral een kloppend horloge om de pols & dat is voor iedereen een ander plaatje. :+1:

2 likes

Daar kom ik misschien wel een keer op terug. Thanks! :+1:

1 like

Van leer naar de sailcloth strap van Watch Bandit, hij draagt stug (zoals verwacht). Tips zijn welkom :smile:

3 likes

Ik heb de sailoth in een kopje opgerold voor een dag. Dan blijft ie stug, maar krijgt wel de juiste vorm.
Schijnt dat je m ook in werk water in dat kopje kan doen. Dat dit nog beter werkt. Maar die gok heb ik niet genomen.

Komende dagen gewoon veel dragen dus.

1 like