Speedmaster only III

Ik denk dat de foto’s van de mensen vol in beeld een probleem zijn en dat het draadje verwijderd is om op te schonen.

1 like

Benieuwd hoe ze dat dan bij Fratello doen. Want die komen ook nog met een verslag en filmpje van het evenement.

1 like

Misschien hebben ze wel een goedkeuring van de genodigden voor publicatie.

Kleine lettertjes in de uitnodiging waarschijnlijk.

Inderdaad lijkt mij ook erg gaaf om eens bij te wonen. :innocent:
Wel gaaf dat iedereen zo betrokken is bij Omega.

Vreemd :thinking: had het gisteren gelezen en nu lijkt het hele topic verdwenen.

Was best leuk om te lezen dat wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geen idee wat er mee gebeurd is. Kan zijn dat het even in de koelkast is gezet omdat een HF member verzocht heeft een foto en naam weg te halen. Geen kwade opzet en de deelnemers weten dat ze door meerdere partijen op de foto werden gezet. De naambordjes zijn vooral het probleem :wink:

Wissel van de Tudor 925 naar de Speedmaster :black_heart:

15 likes

Poging 4, maar ik moet toegeven, deze Speedy scoort op bijna alle vlakken :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses::smirk::upside_down_face:

15 likes

5 likes

Mogge Speedy fans :slightly_smiling_face:

10 likes

Herkansing (korte versie)

Na twee jaar helemaal niks vanwege Corona, kwam dan ineens weer de mogelijkheid om in te schrijven voor een Speedy Tuesday GTG. En de aanmeldingen stroomden in no-time binnen. Ik, @Apeks en @Spooler van HF kregen uiteindeljk een uitnodiging! Ik kan niet genoeg benadrukken hoe fijn het was om eindelijk weer naar zo’n evenement te kunnen gaan. Dit keer in het hart van Biel bij Omega, dus extra speciaal.

Op dinsdag (uiteraard) begon het evenement om 15:00u in de Omega manufacture. Na het ontvangst met een drankje deden CEO Raynald Aeschlimann en Fratello eindbaas Robert-Jan Broer hun openingswoordje en werden de deelnemers in twee groepen verdeeld: Snoopy en Ultraman.

Op één van de hoger gelegen afdelingen vertelde Petros Protopapas (the keeper of the Omega Museum) over het begin van de Alaska project voor NASA. Ze hadden tijdens de COVID-19 lockdowns nieuwe papieren ontdekt en ook dus nieuwe prototypes. Er lag een voorloper van de Alaska I prototype op een tafel achter ons. Hij liet ook papieren van Bulova zien waarin de directeur begin jaren 70 gefrustreerd aangaf niet te begrijpen waarom ze zoveel geld aan marketing uitgaven en het niet gelukt was om een horloge op de maan te krijgen……trek zelf maar je conclusies :wink:.

Na het bewonderen en vasthouden van allerlei “mint” museumstukken liepen we door naar één van de werkvloeren waar de horlogemakers overdag in drie shifts werken. Zij waren natuurlijk al naar huis op dat tijdstip, anders mochten we daar niet met zo’n grote groep komen. Vanwege de “clean rooms” stonden wij achter glas. We kregen de nieuwste 321 uurwerken te zien en ook waar dit nieuwe “homage” uurwerk wordt gemaakt. Daarna door naar de METAS afdeling waar alle uurwerken worden getest.

De dag werd afgesloten met een bijzonder diner op één van de nog niet bezochte horlogemakerafdelingen, wat een werk om dat zo voor elkaar te krijgen! Er werd lekker eten geserveerd en ook daar was sfeer supergezellig. Het dessert werd op de “ground floor” gepresenteerd: prachtige taarten en chocoladestukken in het thema van Snoopy, Ultraman en Speedy Tuesday! Ge-wel-dig! De event manager France gaf aan dat dit de eerste keer was en mogelijk ook de laatste keer omdat ze steeds willen vernieuwen. We sloten de avond af met een drankje.

Wat vooral is blijven steken is de gezelligheid en openheid van alle deelnemers. We delen allemaal een passie voor horloges. Iedereen vond het prima om even zijn horloge te laten zien en proberen etc. Ik zat bij het diner naast een Italiaan die een grote collectie vintage Speedmasters, Panerai (Frogmen), Rolex etc bezit. Hij had geweldige verhalen.

De volgende ochtend was er nog een kort programma waarin we in een speciale ruimte de “novelties” van dit jaar mochten bewonderen. Alles mocht je proberen (inclusief de echt heel prijzige modellen van 80.000 euro). Wat ook hier vooral netjes geregeld was, is dat je tijdens dit evenement met de verschillende vice presidents kon praten. Dus product development, design, sales etc. En ook de CEO kwam met veel deelnemers babbelen.

De gezelligheidsvereniging eindigde om 14u en iedereen keerde weer huiswaarts. Veel oude bekenden gezien en nieuwe vrienden ontmoet. Top!

35 likes

Leuk verslag!!
Lijkt me leuk om er ook eens heen te gaan.
:drooling_face:

1 like

Leuk verslag! Ik hoop dat jullie hebben genoten

1 like

Wat een leuk verslag en wat een leuke trip! Ik ga mijn Speedmaster maandag uit de kluis halen! Haha :joy: a

2 likes

Fan-tas-tisch wat te gek om mee te mogen maken!

1 like

Mooie foto’s,
Bedankt

Is er ook iets geteld over de bestelde snoopys en 321 ?

1 like

Verteld bedoel je? Er gaan bijzonder weinig geleverd worden in Nederland. Omega is absoluut niet tevreden over Gassan en Schaap+Citroën over hoe ze gewilde modellen zo via de achterdeur laten verdwijnen naar hun eigen grijze dealers. Dus wie het nu nog wilt ontkennen…Omega gaat ook stoppen met meer AD’s en uiteindelijk komt er een boutique in Nederland.

Dat gezegd hebbende: ze gaan wel leveren aan AD’s maar slechte enkele stuks

7 likes

Das hetgeen ik wou weten . Dank voor info Mvg kurt

1 like