Speedmaster only III

:v:

17 likes

Wow je hebt de Ed White 321! Sinds de Speedy Tuesday GTG vorige maand en eerder de Fratello meeting helemaal op mijn radar! Gefeliciteerd! Waar heb je 'm opgehaald? Helaas niet te koop in Nederland.

Edit: Handig, even jouw nickname aangeklikt en dan krijg je alle antwoorden in dit topic te zien haha. Mooi hoor! Ik sta bovenaan op de lijst bij de Frankfurt boutique, maar aangezien ze er maar 1 of 2 per jaar krijgen, gaat het nog wel even duren.

3 likes

Ik heb m eind vorig jaar in Frankrijk bij een grijze dealer gekocht voor niet (heel) veel meer dan list. Stond al te lang bij in bestelling in Nederland. Nog steeds super blij mee. Ik heb de speedmaster uitgespeeld :v:

1 like

Top! Slim gespeeld, hij komt ook niet meer in Nederland of België. Althans, niet bij AD’s, een uitzondering daargelaten. Nu hobbelt deze referentie richting de 6000 tot 8000 euro boven de vraagprijs (zeker als je de oude prijs hebt betaald). Te bizar. Omega had eerder aangegeven dat ze 2000 321’s per jaar gingen leveren, maar dat halen ze nooit. Ik hoor dat boutiques slechts maximaal een handjevol ontvangen per jaar!!! Echt heel schaars dus.

11 likes

Prachtig wat hier voorbij komt. Silver snoopy, Ed White. :heart_eyes:

Ik heb nog altijd een zwak voor de apollo 50th anniversary maar die zijn echt duur geworden

Ik doe het wel met een pro uit 2018, geen straf :slight_smile:

14 likes

Ok! Ja mijn idee was dat Omega de prijzen toch wel zou gaan verhogen in het nieuwe jaar en dat daarmee de grijze prijs van toen dicht bij list zou komen. Is niet helemaal waar geworden, maar ik ben er nu erg blij mee! Het mooie aan de 321 is dat hij niet zo opvalt en ik m gewoon naar kantoor om kan. Details vind ik nog steeds fantastisch; het omega brandmark in zilver, het ouderwetse ‘OMEGA’ font en geen ‘Professional’ in caps, de step dial, vintage hour markers, 321 uurwerk en natuurlijk de flatlink band :heart:

2 likes

Ik dacht overigens 1000 per jaar?

Ik herinner me ook 2000 als getal maar met de Platinum en Canopus zal dat misschien maar 1000 SS zijn.

De retail ligt nu op 14.500 euro. Dat begon ergens rond de 13.300 euro inclusief BTW? Dat gaat vanzelf verder omhoog met iedere prijsverhoging per kwartaal. Het logo is overigens Rhodium plated.

Door Corona werd het flink omlaag geschroeft en ik vermoed dat ze het nu ook aanpassen aan de vraag. Daarom verkopen ze nu ook bijna exclusief bij de Omega boutiques. Dan is er geen inkoop nodig (zoals bij een AD) maar moet je je inschrijven. Dan weet Omega ook de vraag. En dan stemmen ze de productie af op 20% van deze vraag. Volledige gok natuurlijk, maar ik vermoed dat ik er niet ver naast zit met alles wat ik hoor over de Snoopy 50th en Ed White verhalen vanuit de wandelgangen.

1 like

Verslag en video van de GTG in Biel.

5 likes

10 likes

10 likes

Een mooie NA op Speedy Tuesday!
De speedmaster racing co-axial in volledig wit.

Gelijk omgezet omdat ik hem (nog) niet op staal ga dragen. De OEM nato past gelukkig goed.

19 likes

Natotje goed terecht gekomen! :+1:

1 like

Mooi, proficiat :+1:t2:

1 like

7 likes

Prachtig! Ga ooit ook voor deze!

Vandaag deze op staal gezet. Wat een verademing met zo’n spring bar plier, had ik eerder moeten aanschaffen.

12 likes

Ik heb daar ook al eens naar zitten kijken… maar ik heb het idee dat er behalve de prijs ook verschillen zitten in de kwaliteit. Welke heb jij gekocht?

Een hele goedkope van Amazon :grimacing:, maar tot nu toe werkt ie prima!