Speedmaster only III

Net het filmpje zitten kijken van Fratello. Erg gaaf hoor! Je ziet dat er een hele relaxte vibe hangt. Ik ga het zeker in de gaten houden voor vervolgedities.

1 like

enlighten me, wat is er zo speciaal aan deze? behalve mooi…

1 like

321 uurwerk.

2 likes

Reissue van de 60’s “Ed White” speedmaster

1 like

Wat al vaker is gesuggereerd zou je een ali express plier kunnen gebruiken en er dan bergeon inzetjes in stoppen.

2 likes

Veel info over de Ed White Speedmaster

4 likes

5 likes

Gefeliciteerd! Altijd mooi in het voorjaar/de zomer: witte wijzerplaat. Prima allrounder met automaat en saffierglas. Ik wist niet dat ze deze nog verkopen.

Dit is de tweede keer dat ik ben gegaan en de sfeer wisselt nogal per locatie. Ik ben alleen in Biel geweest, maar ik hoorde dat bijvoorbeeld New York niet leuk was. Teveel bla bla en veel gasten die daarna weer naar de volgende “gratis eten” meeting gingen…
Maar om “thuis” bij Omega zo’n event te kunnen bijwonen is zeker een aanrader!

Zeer kleine oplage (als je denkt dat een Daytona voor retail kopen lastig is…) en een moderne variant van de 105.003 die Ed White droeg, maar ook bijvoorbeeld Gene Cernan tijdens de laatste Apollo missie. Ze beweren zijn horloge gescand te hebben voor de juiste afmetingen en de onderdelen van het uurwerk. Onzin natuurlijk, deze is niet anders dan een generiek 321 uurwerk. Ze hadden echter geen machines voor deze onderdelen meer. Ook geen tekeningen van de onderdelen. Dus het is duur uurwerk om te maken, vooral met deze kleine oplages. De lunette is van keramiek met emaille cijfers/streepjes. Omega heeft hier een patent op en wordt (volgens mij) alleen gebruikt voor de 321 modellen. Het is echt een bijzonder horloge en ik hoop 'm dit jaar te kunnen “ophalen”. Het heeft lang geduurd voordat het kwartje viel, maar hij moet er nu echt komen haha.

Gene Cernan’s 321 105.003:

Nieuwe 321:

10 likes

En de Silver Snoopy 50th, deze heeft hetzelfde natuurlijk. Er zullen dus ook wel meer van deze lunettes volgen.

1 like

ik twijfel over blauw rubber op de speedmaster. yay or nee?

7 likes

nee. vind ik

2 likes

11 likes

of

10 likes

6 likes

Nick mankey draagd erg lekker. Deze staat m ook goed

17 likes

12 likes

Wow. Alleen die prijs 8800 euro :cry:

7 likes

Het is wel echt een heel mooi horloge! Echt heel mooie proporties, die dichtbij de Moonwatch komt. Het achterdeksel is volledig “ingevuld” en handopwinder met column wheel. Het is een mooi ding. Enige nadeel vind ik hoe alles reflecteert in direct licht. Dan is de lunette bijna onleesbaar en de wijzerplaat reflecteert ook niet echt heel fraai (zie eerste twee foto’s, zelfde horloge). Toch wel een mooi ding!
En een topband met micro-afstelling.

11 likes

Mijn speedy is ondertussen gemaakt en dit incl mooie rode reisdoos en documentatie van de werken. Al bij al heel snel gefixd in Brussel.

2 likes