Speedmaster only III

Ben je ook bij de Fratello GTG op 18 juni? Kun je RJ mooi lastig vallen met je ST3 vragen! :beers:

2 likes

Goeie! Dan vraag ik hem meteen wanneer de Tudor Submariner komt. :grin: :v:

1 like

Thanks! Ja voorlopig hoeft er niks weg en als dat wel moet, dan mogen de twijfelgevallen zonder spijt weg. De Silver Snoopy is echt een stap voorwaarts en daar hebben wel meer modellen in de kluis onder te lijden haha.

Ja ik noem het de Modsukoshi omdat het een mod is. Ik had twee jaar geleden van een forumlid een 20 jaar oude 3572.50 in nieuwstaat overgenomen, dit is de laatste referentie geweest met hesalite voor en saffier achter. Ik had altijd een zwak voor het 1863 uurwerk en dit was de perfect combinatie van beiden. Echter viel de wijzerplaat wat tegen, minder contrast dan mijn moderne Moonwatch uit 2017. Dus bij toeval kon ik een Mitsukoshi set overnemen en toen besloten om de 3572.50 aan te passen.

De Alaska Project kan ik zeker waarderen, vooral met die rode kast erbij. Maar ik ben er nooit verliefd op geworden en ik heb deze referentie vaak van dichtbij gezien. Wellicht door de witte indexen op een witte plaat. Dan vind ik de Albino mooier.

Nee daar laat Robert-Jan nooit iets over los. En hij zou ook wel gek zijn, want Omega hecht uiteraard zeer grote waarde aan discretie betreft de ontwerpen. Zelfs naderhand krijg je niks te zien van het ontwerpproces. Hij vertelde ooit dat Raynald Aeschlimann twee Omega medewerkers op staande voet heeft ontslagen nadat ze iets hadden gelekt. Dus het blijft zoals altijd een volledige verrassing.

Die Hodinkee tribute is de grootste ontwerpmisdaad aller tijden! Gelukkig niet dus.

5 likes

14 likes

Helaas wel. Clasp is wel over te zetten op andere banden.

9 likes

Ik was vandaag even kort bij Juwelier Punte in Utrecht om wat Omega artikelen op te halen. De Silver Snoopy viel goed in de smaak, alhoewel wel met een bittere nasmaak omdat Punte al eind dit jaar geen Omega dealer mag zijn :man_facepalming:t2:. Hij keek ook erg sip. Kreeg het nieuws een week nadat hij had ingekocht….

Anyway, het leek wel een Speedmaster GTG. Eerst liep er iemand binnen met een gloednieuwe 3861 Moonwatch. Terwijl ik met hem in gesprek was over de Snoopy kwam er vervolgens iemand binnen met een Apollo 8 Dark Side of the Moon. Hij bracht een wat oudere Speedmaster met zichtbodem in (denk service). Bekenden van het forum?

Hieronder een plaatje van hun nieuwe horloge service atelier op de eerste etage! Sjiek!

15 likes

7 likes

Wow wat een hoeveelheid Speedmasters. Waar komt je liefde voor het model vandaan?

Volgens mij is hij fan van Top Gun. :rofl:

Het klikt gewoon met dit model. Na een tijd IWC liefhebber te zijn geweest, kon geen enkel model mijn interesse meer lang vasthouden. Komt wellicht ook doordat het een “modemerk” is geworden. Later kwam Tudor, Sinn en wat andere merken maar deze hadden allemaal hetzelfde lot. De Speedmaster lijkt voor mij nagenoeg perfect te zijn, ook in alle imperfectie.

Wie? Ik? Wat heeft die film er mee te maken? :thinking:

4 likes

Need for speedmaster. :wink:

1 like

Hier ben ik het wel mee eens, maar toch draagt het heerlijk.

17 likes

Bedoelt ie niet dat IWC een modemerk is geworden?

1 like

Met alle edities van de Speedy in het achterhoofd? Nee. Hij bedoelt de Speedmaster.

1 like

Ik lees ook dat hij IWC een modemerk vind.

1 like

Passen niet in mijn achterhoofd

2 likes

Jij proeft het zonder te kijken hè?

Dat is een Eulit canvas van Watch-band-center.com!

2 likes

Yes, de Mercedes F1 pilot chrono was de druppel……die arme pilot watch is al voor alles misbruikt.

2 likes

Omega modemerk!? ROLEX ook dan!?

1 like