Speedmaster only III

Geen safe-queen, maar wel een heerlijk Tritium.
Toch echt een heel andere uitstraling dan modern.

20 likes

Ja die tritium platen zijn echt lekker. Uit de jaren ‘90 deze?

2 likes

Ja klopt, uit 1992

1 like

Nice! :ok_hand:t2:

2 likes

Ik heb inmiddels een mooie collectie van Uncle Seiko bracelets, 2 voor mijn speedy en nog een paar voor mijn seiko duikhorloges.
Ik vind ze erg comfortabel de 1171 en de 1035 zij echt mooi en passen perfect.
Nu heeft Uncle Seiko een tijd geleden aangekondigd de 1450 bracelet te maken.
Dit exemplaar komt met solid endlinks voor $129 heb ik toegeslagen. Het betreft een limited run van 2 batches op is op.
Hij is onderweg, hier een paar foto’s van de website.

6 likes

Ik heb hem ook incoming, ben heel benieuwd. Net als jij erg tevreden over de ‘1171’.

1 like

Vooral naar die solid end links :hugs::hugs:

Ziet er zeker goed uit, hier ook besteld!

1 like

Volgens mij moet het andwoord hierop echt een sticky zijn bovenaan elk speedmaster topic.

Welke schroevendraaier heb ik nodig om de band te verstellen?

Bergeon 2mm.

Welke tip?

Of

Welke tip
  • Bergeon, Flat (bovenste plaatje)
  • Bergeon, Parallel (onderste plaatje)

0 stemmers

Ik heb geloof ik @PeterLC ergens heb horen zeggen dat er wat van het puntje af moet omdat het blad anders te spits is en er nog te veel speling op zit. En dat je dan alsnog je schroeven aan het molesteren bent.

En dan het kapje vervangen voor een Omega kapje. Erg leuk. Heb mijn beide US bandjes op deze manier “enhanced”.

1 like

Ja arnoud ik ook dat doe je bij een leer bandje toch ook, :grin::+1:t2:

1 like

Waar is deze leren band te koop,
Hoor het graag,
Mvg,
J Weijers

1 like

Ik heb hem ook incoming! Helaas vanochtend bericht ontvangen dat ik nog import duties moet betalen.

Ze geven aan dat ik bijna 40 euro moet betalen. Toch stevig voor een bracelet van 108 euro…

Iemand hier ervaring mee?

1 like

70% van de tijd de Speedmaster Reduced om, 20% de Seamaster 120 en dan nog 10% mijn ‘werkhorloge’, een oude Tissot PR516. Vandaag dus:

6 likes

Je zou zeggen dat 2,5% + 21% zou uitkomen op 25 euro. Wellicht 15 euro handelings kosten erbij vanuit de vervoerder en douane?

2 likes

Ik heb zelf 132 euro overgemaakt naar US inclusief verzendkosten. 3% + 21% kom ik op 32 euro. :thinking:

1 like

Bij mij hetzelfde 39 Euro betalen,had het bij mijn vorige bestelling ook al! BTW en handelingskosten.

1 like

Hij is van het merk Fluco

2 likes

Thks, heb zelf speedmaster van 1968. Denk dat hij wel zal passen, ga eens even Google , nogmaals bedankt

1 like

Haha ik zag het bericht van 1450 en direct besteld. Heb ook de US mexican holzer, by far mijn favoriete stalen band. Andere clasp cover erop (omega) en je bent helemaal good to go!

1 like