Speedmaster only III

Ja dat is ook zeker logisch en is ook geen verwijt.

Alleen bij het uitzetten van alle voors en tegen bij de bandenopties voor de 1861 speedy is dit wel een puntje van aandacht.

En afgaande op foto’s op het internet van mensen die deze band swap hebben gedaan vind ik het minder erg dat de lijntjes op de endlugs wat minder zijn. Dan verder hele strakke endlinks, maar die niet helemaal netjes zitten.

En het lastige is dat je dat soort dingen nooit echt goed op een foto kan zien. Maar de gok dat de US netter was dan ik voorafgaand had verwacht was wat kleiner dan een 800 euro OEM band die achteraf toch niet netjes zit.

1 like

7 likes

Ik mag hier ook weer meedoen

16 likes

Ultiem zo mooi zo blij. Wat een mooi horloge

14 likes

Zo ontzettend verslingerd aan dit ding

13 likes

13 likes

Vandaag de US1450 erop gezet. Prachtige band!

7 likes

Vandaag de vervangende endlink van US binnen gekregen.

Lekker snel ondanks het gezucht van de pastoor vooraf.

Nu kan ik dus wel foto’s maken van wat ik over de afwerking te melden had. Beetje brakke foto’s dus ook omcirkkeld.

Hier een braam op het punt waar de springbar door heen gaat.

En hier een scherpe langwerpige braam van na het frezen.

Dus het is aanbevolen om het geheel even langs te lopen voor je het tegen je horlogekast laat schuren.

Vraagje aan der Speedmasters,

Hoe maken jullie de speedmaster schoon? Denk aan stof, vlekken op de kast etc.

En wat raden jullie dan aan?

1 like

Mooie review zeg. Erg verhelderend! Het enige probleem is dat ik nu ook 1479 wil… :see_no_evil:.

Ondertussen wel happy met mij US 1450 die hard ik om dezelfde redenen die jij noemt gekocht heb. Super qua prijs/kwaliteit :+1:t2:

1 like

Ik hield hem gewoon onder de stromende kraan. Lauw water, klein beetje zeep. Werd perfect schoon. Let wel op, niet de pushers gebruiken tot je zeker weet dat deze goed droog zijn.

2 likes

Kijken of tie daar tegen kan :roll_eyes:

1 like

Is geen probleem. Tenminste als hij gecontroleerd is op waterdichtheid.

13 likes

15 likes

Ik moet deze nodig weer eens ophalen. :+1:

1 like

Ik had je al gemist :wink:
Die wijzerplaat is echt elke keer weer anders qua blauwe kleur :blue_heart:

1 like

Ga ik woensdag gelijk doen. :grin:

1 like

Fijn borsteltje kopen voor stof en kleine kiertjes. Verder brillendoekje of vochtig stuk stof gebruiken.

Zou ik dus nooit doen met een Speedy. Voelt niet ok maar dat zit waarschijnlijk tussen m’n oren.

3 likes

Fijne dinsdag allemaal!

10 likes