De ST op de nieuwe band gezet
Beste combi tot zo ver!!
Wat een knaller met deze band
Ik heb ook de problemen met 1 endlink gehad. Die kreeg ik niet vergrendeld met de springbar. Heb ook moeten schuren en vijlen aan de endlink.
Zoiets kan ik absoluut niet hebben van nieuwe bracelets. Het is gewoon de angst dat mijn speedy op de grond klettert.
Nu heb ik me er enigzins overheen gezet, omdat ik de endlink passend heb gemaakt.
Hij is erg mooi en past goed bij de speedy. De band heeft ook wat meer gewicht lijkt het wel. Zodat hij zeer comfortabel draagt.

Iemand nog tips voor goede sluitende rubber banden? Deze past natuurlijk niet maar geeft me wel het idee dat het heel gaaf kan zijn.
Lekker! Staat goed, past meteen zonder aanpassingen?
Schrale troost: dat moet ook met een originele Omega 812 endlink, alhoewel die natuurlijk voor een 30 jaar ouder Moonwatch kast is gemaakt. Ik moest 'm ook vijlen voor mijn 2017 Speedy.
Das toch eigenlijk wel een tophorloge. In een impulsieve bui verkocht, wie weet komt die ooit nog terug maar dan wel met tritium wijzerplaat.
Ik ben de laatste maanden de Speedmasters steeds meer gaan waarderen, maar heb een vraag aan alle Speedmaster-liefhebbers:
Is het jullie opgevallen dat regelmatig de centrale secondewijzer van de chronograaf niet goed gecentreerd is op de 12? Vaak wijkt hij enkele graden af. Dat is bij een horloge met zo’n prijs natuurlijk wel een beetje jammer. Blijkbaar valt het binnen de Omega-tolerantie’s, want anders kwamen ze natuurlijk niet op de markt, maar toch. Het weerhoudt mij er van om er een online te kopen, zeker als er geen foto is die de 0-positie van de secondewijzer laat zien.
Ben ik nou te precies of zijn er meer mensen die zich er aan storen? Is dit door een horlogemaker eenvoudig te verhelpen?
Bij mijn pre moon geen last van
Als je jezelf daar aan stoort laat je de wijzer opnieuw plaatsen en klaar
Die zit inderdaad mooi recht. Zo zouden ze allemaal geleverd moeten worden
Beetje lastig te zien, maar lijkt scheef te zitten.
Ook lastig te zien vanuit deze hoek…
Het is mij nog nooit opgevallen en bij mijn 1861 die ik nu omheb, zit de chronograafwijzer kaarsrecht. Maar het ligt natuurlijk helemaal bovenop de rest van de wijzers, dus dat geeft al snel de indruk dat het niet exact op 12 uur richt?