De Tokyo Rising Sun in de opkomende zon
Dag HFers,
Heeft hier iemand ervaring met het polijst werk van Omega zelf? Wat zijn de resultaten hiervan geweest?
Ik heb mijn speedmaster in het blauwe gedeelte staan, maar Omega heeft aangegeven dit voor mij te kunnen fixen. Met oog op polijst werk ben ik toch altijd een beetje terughoudend. Stel zij kunnen dit allemaal goed fixen, dan haal ik dit horloge ook van het blauwe gedeelte af.
Ik zie in je profiel de Speedmaster 300 op je wishlist, welke is dat eigenlijk?
Netjes! Zie je zelf verschil ten opzichte van hoe die eerst was? De onderkant van die van mij is brushed polished, was dat die van jou ook?
Dan zal na 25 jaar het een fijn gevoel zijn geweest om hem dan zo weer terug te krijgen! Ja de nieuwe heeft rond de caseback display polished en bij de lugs aan de onderkant brushed polished.
Dus je kan het polijst werk wel aanraden? En weet jij ook bij welk service center die heen is gegaan?
Haha dat begrijp ik! 7 maanden oud vs 25 jaar… ik hoef de kosten gelukkig niet zelf betalen aangezien dit tijdens een band wisseling bij een AD is gebeurd inc. Krassen onder de lugs.
Schijnt dat de metalen band er op krijgen bij de nieuwe 3861 echt een bitch is.
Heb zelf een Apollo 11 met 3861 maar ik zie niet hoe je dat hoekje dat van de lug af is zo kan beschadigen.
Ik weet het ook niet. Ik heb keurig met mijn goede gedrag gewacht tot dat ze klaar waren. Bij terugkomst hadden ze de band er niet goed opgekregen en is er blijkbaar grof geweld gebruikt. Ook hadden zij een smallere pushpin gebruikt om uiteindelijk de band er op de krijgen. Waardoor aan 1 kant de band wat losser zat.
Edit: eigenaar van AD is wel met een juiste oplossing gekomen. Ik mag hem dus naar Omega sturen om dit te laten repareren.
Ja dat snap ik. Ik heb zelf ook geen idee hoe dat tot stand is gekomen. Ze zijn er iig meer dan 45 minuten bezig geweest…
Ik hoop dat dit iig allemaal goed te repareren valt. Vandaar ook mijn vraag.
Ik wist niet dat bij Omega laser welden een optie was maar met @johnwick zijn post ga ik ervanuit dat jouw horloge weer nnetjes wordt gemaakt.
Ik heb werk gezien van Adam Lewis watchco op Instagram maar voor het tarief wat Omega rekent voor een full service ging ik uit van alleen polijsten.
Werd gewoon door hen zelf gedaan… op een gegeven moment dacht ik zelf getimmer te horen waar ze bezig waren