Speedmaster only III

Ok! Dan leer ik vanavond het woord “anniverasary” goed schrijven :wink:
Volgens mij stond het materiaal van de wijzerplaat niet in het boekje van de Ultraman set, maar heeft RJ dit een keer in een artikel behandeld. Dit leverde ook een hele discussie op waarom ze het gedaan hebben want de meerwaarde is minimaal.

Lekkere foto’s.

1 like

9 likes

Foto’s gemaakt met een iPad mini met de Omega loupe (beter wordt het niet met wat ik thuis heb), lijkt een matte gladde wijzerplaat (boekje zegt black and varnished grey dial):

13 likes

OK dat is inderdaad een meer gladde wijzerplaat. Wel duidelijk een stepped dial maar door het contrast met de donkere buitenring valt het minder op denk ik. Blijft een prachtige uitvoering die ik nog steeds niet “in het echt” heb gezien (dankzij lockdowns en geen GTGs).

10 likes

11 likes

Zijn er hier nog forumleden die twee Speedy’s willen en kunnen servicen? Polijsten is niet nodig, wel even een onderhoudsbeurtje en een verse hesalite :slight_smile:

1 like

De kleurschakeringen van deze Tokyo zijn wonderbaarlijk.

15 likes

Ik kan Andre, @Horloge24 van harte aanbevelen. Hij is gecertificeerd Omega service center.

2 likes

Wat is prijs voor deze bij ad?

€ 8600

2 likes

8 likes

9 likes

Goedemorgen allemaal,

Ik overweeg om mijn Speedmaster 1861 in te ruilen voor een Speedmaster 3861, Waarom? Vanwege onderstaande punten:

• Applied logo
  • Taper band van 20mm naar 15mm (incl. micro-adjust)
  • Stepped dial
  • Dot over 90
  • Case is net wat dunner

Al met al net wat meer het ‘orignele’ Speedmaster gevoel, echter vraag ik af wat ik bij zou moeten betalen en bij welke juwelier dit eventueel mogelijk is?

1 like

Ik denk dat je financieel beter af bent wanneer je je Speedmaster (eerst) zelf verkoopt. Inruilprijs op een nieuw model kan nog wel eens tegenvallen.

Upgrade is wel de moeite waard vind ik.

Maar dan ga je dus wel voor een saffier. Hesalite niet meer je ding?

1 like

Dat denk ik ook, dank voor het meedenken.

Ja daar kwam ik dus ook achter, hesalite nog steeds m’n ding maar die heeft geen applied logo? Alleen saffier heeft applied logo bij 3861?

2 likes

Klopt. En glimmende tussenschakeltjes in de band. En een saffieren achterdeksel.

Ik zou absoluut voor saffier gaan. Veel mooier in mijn ogen.

10 likes