Speedmaster only IV

Nee ik heb nog even de Uncle erop laten zitten. Ze gaat nu mee naar kantoor, daar draag ik eigenlijk nooit een bracelet. Met deze band kunnen de bureau krasjes wel even, en ik moet zeggen de strap is heel niet slecht. Zit erg comfortabel. Van het weekend de originele bracelet of de leren strap erop.

Hoe bevalt de moon watch?
Ziet er geweldig uit

1 like

Haha dat is wel een goede motivatie om de aftermarket er nog even op te laten zitten.

Echt geweldig. Ik had me eigenlijk niet echt voorbereid hoe het zou zijn om mijn grail te bezitten haha. Af en toe wel gedacht van wat nou als het tegen gaat vallen, maar dat is gelukkig niet het geval. De Moonwatch bevalt dus prima! Hij is ook erg fotogeniek dus ik vermaak me er prima mee hahaha. De foto voor Speedy Tuesday heb ik net klaar :grin:

Ik hoop dat je net zo veel plezier van je Racer gaat beleven als ik met de Moonwatch.

3 likes

Haha, dit is zo herkenbaar en onvoorspelbaar! Het horloge dat onbereikbaar leek en toch behaald werd, kan zomaar niet meer klikken zodra je het hebt en niet meer begeert.

De moon heeft een prachtige eenvoudige wijzerplaat maar totaal niet saai door de subs. De bezel is geweldig, vooral die hoog opstaande rand geeft het een sexy uitstraling. Persoonlijk ben ik ook dol op het kastdesign van de Omega’s, specifiek die typerende krommende lugs en half gesatineerde afwerking. Ze komen vooral mooi uit op de moon en reduced, omdat de bezel wat hoger op de kast staat.

Heerlijk genieten man van zo’n horloge!

3 likes

En er was licht…

14 likes

11 likes

Nàh jongens, ik ga me zowat vereerd voelen van mensen die zeggen dat ze een Juko-tje willen doen :blush:
Maar het is niet moeilijk hoor. Hierbij heb ik een paar tips. Ik gebruik dan wel een camera, maar een smartphone gebruikte ik tot 6 maanden geleden ook en werkt ook prima!

Licht is goed! Maar te veel licht is ook niet goed. Dan kan het te flets worden en mogelijk overbelichting. Direct licht is ook over het algemeen niet heel erg gewenst voor horlogefotografie of product-fotografie in zijn algemeen :wink:

Diffuus licht, of verspreid licht is ideaal! Dat zou je kunnen krijgen met bijvoorbeeld een soft box, maar daar werk ik ook (nog) niet mee. Meestal wacht ik tot het natuurlijke licht goed is in de kamer, daar waar de zon niet direct schijnt.
Vaak heb je dan nog wel te maken met vervelende reflecties in het glas, maar die kun je tegenhouden door te werken met bijvoorbeeld papier. Ik zelf gebruik de dozen van de iPad en iPad hoes haha. Maar de dozen kun je ook weer gebruiken om licht te reflecteren. Dit kun je doen met natuurlijk licht of met een zaklampje:

In de onderste foto wil ik juist weer licht wegnemen en plaats ik de dozen voor het licht.
Om reflectie tegen te gaan in het hesalite glaasje heb ik een grote zwarte leren placemat gebruikt die ik met mijn hand boven de setup hang. Jazeker… deze heb ik speciaal gekocht bij de Xenos… niet alleen handig voor fotografie, maar ook als werkmatje als je banden moet gaan verwisselen :rofl:

Het resultaat is dan uiteindelijk dit:

In beide foto’s komt het indirecte licht van rechts boven.

Het plaatje kende jullie al denk ik? Het was mijn eerste Speedy post 2,5 week terug hahaha.

Wil je echt wat next level plaatjes schieten, of het nou met een camera of smartphone is, lees dit topic ook eens door:

De onderwerpen verschillen wel eens en daardoor wordt de titel ook regelmatig aangepast, maar dankzij dit topic heb ik erg veel geleerd.

Helaas hebben ze maar drie video’s gemaakt, maar Lydia & Vu, daar haal je ook leuke tips and tricks uit!

Qua interessante composities, zorg altijd dat je camera lens ter hoogte is van het object, in dit geval je horloge, tenzij je heel bewust een vogelvlucht plaatje wil schieten (wat mijn twee voorbeelden zijn).

Hier hangt de camera echt ter hoogte van het horloge:

Door de camera ter hoogte te brengen van je horloge wordt het geheel wat intenser ipv als je met de camera net schuin boven je horloge hangt, maar eigenlijk niet dieper wilt gaan want dan moet je te ver bukken :joy: kom op, een beetje moeite doen voor het perfecte plaatje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het plaatsen van snuisterijtjes… dat is gewoon plaatsen en in het beeld kijken hoe het staat. Kijk dus altijd door je camera ipv spullen neerleggen en dan een foto maken. Nope, camera aanzetten en door de camera kijken hoe je je spullen in beeld brengt :grin:
Door spullen op verschillende plekken te zetten - bijv. voor en achter je horloge - en de focus te leggen op je horloge krijg je een mooi scherp-diepte effect, wat de foto weer wat spannender maakt.

Dus…. Morgen met diffuus licht lekker gaan oefenen en dan verwacht ik morgen heel wat mooie plaatjes van jullie!!! … ook uiteraard omdat het Speedy Tuesday is! :grin:

Oh ja… nog een laatste tip:
Ik krijg redelijk vaak de vraag wat ik voor een standaard gebruik om mijn horloges rechtop te houden. Nou euh…. Ik gebruik een super deluxe hyper moderne ultra ingenieuze…. plakbandrol :rofl:

Ok… wel op maat gemaakt, dus met een broodmes op maat gesneden, zowel in diameter en breedte (breedte van de band is de helft van de breedte van de clasp) en dan met plakband weer aan elkaar plakker… c’est tout :blush:

35 likes

Haha dankje! En ja je weet mijn antwoord al :grin:

Alhoewel… :thinking: zou ik er vanaf nu gewoon geld voor vragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zijn we plots in het groene gedeelte van HF terechtgekomen?:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik heb geen idee… ik kijk daar nooit :rofl:

1 like

Goeie tips!

1 like

Staat je top :wink:

1 like

Dankje😄 nog steeds erg blij mee.

1 like

Fijne SpeedyTuesday iedereen.

14 likes

Gefeliciteerd! Echt een mooie uitvoering met dat grijs en geel en die verticaal geborstelde wijzerplaat. Als je de originele rubberen band erbij kunt krijgen, is het echt een knaller mijns inziens.

Bedankt voor het delen! Het is altijd leuk om te zien hoe zo’n foto tot stand komt. Je hebt er wel echt een goed oog voor! Ik schiet alles met een iphone 12 pro (2x lens) en Moment macro lens voor de close ups. Het geklungeld met verhogingen, boeken etc herken ik wel haha.

18 likes

Geen Juko’tje, maar een Lagerfeld’tje :sunglasses:

26 likes

Ik dacht dat dit een Giorgio’tje was?

Edit haalde Karl en Italiaan (en dacht aan Giorgio) door elkaar.

1 like

Dan moet je hem eerst black PVD coaten :wink:

1 like

Owja!

7 likes

Fijne dinsdag allemaal! Dit is mijn bijdrage voor Speedy Tuesday.

Oef!!! Een Snoopy en een Speedy Tuesday samen in een collectie :heart_eyes: :fire: :heart_eyes: :fire:

Een iPhone voldoet prima voor foto’s. Voordat ik
Overstapte op een camera heb ik nog met een iPhone Xs en 13 Pro geschoten.

12 likes

15 likes