Speedmaster only IV

Vraag me wel af waarom dit is, eigenlijk!

1 like

Thanks voor het uitzoeken, ik ga het eens overwegen :ok_hand:t2:

1 like

Ik denk het al te weten :grin:
Als ze de nieuwe sluiting monteren, dan gaat die gelijk al weer naar de ruimste stand en heb ik er tijdens het wandelen in de Alpen nog geen profijt van. De band staat namelijk nu ook op de ruimste stand en begint soms al te klemmen.
Dus als er een extra schakel bij komt kun je de band weer verstellen naar de kleinste stand. En als ik dan ga hiken en mijn polsen zwellen op, kan ik gelijk verstellen naar de ruimste stand.

In de winter moet ik waarschijnlijk er weer een schakel uit halen. Dat maakt me niet zo veel uit, want dat deed ik met de Oris ook al.

1 like

Aah helder, het is een persoonlijke kwestie haha. Ik kom net van een huttentocht en draag met zulke activiteiten altijd de velcro band van GGB, die is heel fijn passend af te stellen.

1 like

Twee weken geleden trots mijn NA, een Speedmaster Reduced, in deze draad gepresenteerd. Dat is een heel ander verhaal geworden, heb ik helaas weer teruggebracht. Daar heb ik het liever niet meer over, dat deed erg zeer want nog nooit zo gek op een NA geweest.
Ik was zo verzot op de speedmaster geworden, ik was er kapot van, had er echt last van. Maar ik durfde even geen gereviseerde 80’s of 90’s meer aan te schaffen, misschien later weer eens. ( want bloed kruipt waar…)

Besmet met het speedmaster virus, maar geen moon-money op zak, ben ik gaan orienteren naar jongere speedmasters. Daar was ik snel achter, met mijn voorliefde voor racers was dat makkelijk, een racing heeft altijd op de shortlist gestaan. Deze hebben helaas niet die gave vlakke bezel die de reduced moon zo gaaf maakt, de bezel is meer taluutvormig, gelukkig wel met de van de kast verhoogde ring. Daarintegen zit er in de racing weer een mooie valjoux 7750 onder de motorkap, dat had ik nog niet in mijn collectie.

Ik heb serieus tot diep in de nachten in bed liggen zoeken (idioot echt), kon niet meer slapen. Totdat ik vannacht tegen een complete en hele overvolledige set met uiteraard omega bracelet en extra omega leren band met clasp aanliep(inclusief een extra non omega deskdive bracelet). Ook nog eens in de grijs-gele kleur die mijn voorkeur had.

Dus, weer een speedmaster verder, erg blij met deze jongere bescheiden klatser, hier nog op de deskdive allowed Unclestrap om de originele strap mooi te houden.

42 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe NA. :smile: Wel weer een heel ander horloge. Mag ik toch vragen… wat was er mis met je Reduced? Ik heb hem zelf ook en weet dat de uurwerken niet uitblinken maar verder moeten ze toch wel langer meegaan. :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd en geniet van je NA. Maar waarom een “nep” stalen band om de originele netjes te houden? Doet naar mijn idee afbreuk aan het horloge. En idd ook wel benieuwd van de switch an een reduced naar deze racing.

1 like

De reden houd ik voor mij, dat ligt wat gevoelig.
Ik wilde toch graag een speedmaster, daar droom ik al jaren van. Maar dan nu wel een die wat jonger was. De racing heb ik ook altijd een hele mooie serie gevonden vanwege de moon-like subdail lay out. Net ff anders dan bij de speedy date. Eens, de racing is volledig anders, maar wel iets dat altijd op mijn lijst stond.

De Uncle zat er al op. De orginele nog in de box.
Misschien wissel ik het idd nog wel om. Daar moet ik even rustig voor zitten om krassen te voorkomen

4 likes

Ik vind hem persoonlijk vele malen mooier en beter in verhouding dan de reduced. Prachtige grijze plaat ook. En een co-axial chronometer, dat is er niet zo maar één.
Gefeliciteerd met deze aanwinst.
De unclestrap band vind ik ook mooi staan. Zal zeker lichter en comfortabeler zijn dan de originele

1 like

Hier zit toch een caliber 3330 in, die gebaseerd is op de longines l688.2?

Caliber 3330 is een automatisch chronograaf uurwerk van Omega gebaseerd op de ETA 7753, dat weer gebaseerd is op de Valjoux 7750. De 7753 is door omega verder veredeld met de toevoeging van een chronograafschakelaar met kolomwiel en co-axiaal echappement .

1 like

18 likes
3 likes

Ik vind hem mooi! Echt jammer van je andere ervaring, maar ik hoop dat de racing je ervaring met de Reduced snel doet vergeten.

En dat niet kunnen slapen… heel herkenbaar hoor! Dat had ik ook twee weken lang voordat ik wist dat de Speedy realiteit ging worden. Hoort allemaal bij het virus :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

De valjoux 7750 is volgens mij geen columnwheel chronograaf. Omega heeft valjoux 7753 wel gebruikt, maar dat is onder andere caliber 3304. Ik heb hier echt op gezocht toen ik deze kocht Omega caliber 3304 » WatchBase

1 like

Mocht ik er compleet naast zitten dan lees ik het graag.:slightly_smiling_face:

Ha Pieter, het is misschien beiden waar
Volgens mij hebben we beiden gelijk, althans volgens watchwiki dat ik had geraadpleegd.

1 like

Haha prima, :+1:

1 like

Mooie zondag!

19 likes

Maak er een mooie week van!

15 likes