Speedmaster only IV

Ik ga er week 37 heen, en dan ook langs mijn favoriete merk in st. Imier…:+1:

1 like

Dat is het mooiste museum van allemaal… :slight_smile:

2 likes

Oh echt! Ik ben er van 9 september t/m 14 september. Ik zit in Grindelwald en ga daar voornamelijk hiken. Het zal een beetje afhangen van het weer ook, maar ik koop vaak een liftkaart voor een x aantal dagen die je dan achter elkaar op moet maken. Dus ik ga of in week 36 op zaterdag of zondag. Of in week 37 op de 13e.
Mocht het de 13e worden, dan laat ik je het wel weten. Wie weet ben je er dan ook en kunnen we even een kopje koffie doen.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar zaterdag of zondag, aangezien ik tijdens het hiken die nieuwe sluiting best wel eens nodig kan hebben :joy:

3 likes

Prachtige omgeving. Ik ben ook helemaal verkocht aan Zwitserland. :wink:

6 likes

Hahaha ik ook. Ik denk dat dit nu de 5e keer is dat we naar Grindelwald gaan. 2 keer in de zomer, 2 keer wintersport en nu dus voor de vijfde keer. Vorig jaar zijn we naar Graubunden gegaan, maar Berner Oberland is toch wel hèt Zwitserland voor mij.

Mooie foto van de Sfinx! Ben je daar naar buiten gegaan? Dat zou ik ook nog eens willen. Even kort snowboarden op dat kleine stukje aangelegde piste. Kun je toch zeggen dat je gesnowboard hebt op de Jungfrau :grin:
Mocht je er weer een keer heen gaan, maak dan een helikoptervlucht. Dan vlieg je rakelings langs de Nord Eigerwand en vervolgens over de Jungfraujoch.

2 likes

Zonder woorden… :wink:

5 likes

Volgens mij is het in het weekend gesloten, daar liep ik vorig jaar tegen aan…

1 like

Ah, dan denk ik dat ze hun openingstijden hebben aangepast.

https://www.citedutemps.com/

1 like

Ah top!

Ff verder gekeken en longines museum is dicht weekends daarom vorig jaar niet langsgegaan, het is voor ons een tussenstop naar italie.:slightly_smiling_face:

1 like

Normaal ben ik niet zo van de watch rolls, maar ik vind dat de Speedmaster er wel eentje verdiend.

Ah vandaar! Die heeft inderdaad andere openingstijden. Dat schijnt ook wel een indrukwekkend museum te zijn, maar volgens mij moet je daar wel vooraf reserveren.

11 likes

Klopt, maar is makkelijk genoeg, had vorig jaar een reservering maar er kwam iets tussen.

2 likes

Het is beter dan het Omega Museum alvast.

Registratie sinds het eerste uurwerk.

5 likes

Een brand bij Omega heeft ook niet geholpen volgens mij.

2 likes

Bij Longines krijg je een privé rondleiding… kan je dus gewoon vragen stellen die in je opkomen.

Bij Omega moet je het doen met zo’n oude telefoon tegen je kop.:sunglasses:

2 likes

Welk museum dan ook, ik denk dat het sowieso leuk is om er eentje te bezoeken. Ik kwam op het idee nadat ik dit artikel had gelezen:

Daarnaast had ik net mijn Speedmaster opgehaald, dus het Omega museum was voor mij voor de hand liggend haha.

1 like

Als ik het goed begrijp koop je voor 220 euro een conversie kit waarmee je een “oude” bracelet kunt ombouwen naar eentje met een “nieuwe” sluiting die je zonder gereedschap kunt verstellen?

Als dat zo is, wil je er eentje voor mij importeren?

1 like

Artikel kende ik niet. :+1:

Wat ik heb begrepen is dat je twee type bracelets hebt met een oude en nieuwe sluiting op de Speedmasters met 3861 uurwerk.

De nieuwe sluiting bleek in eerste instantie niet op de 3861 bracelet te passen met oude sluiting en daar had je weer speciale links voor nodig, die bijna niet te krijgen waren. Nu heeft Omega dus een speciale clasp uitgebracht zodat die dus ook op de 3861 bracelet past met oude sluiting.

Als je dus met “oude” bracelet de 3861 bracelet met oude sluiting bedoeld dan klopt het dus.

Je kan ze ook zelf bestellen bij de Omega AD’s. Ik ga er pas over anderhalf maand heen haha. Maar je moet dan wel nadrukkelijk zeggen dat je de sluiting wilt hebben met artikelnummer 117Z017553.

Wellicht zullen AD’s je vertellen dat het niet past, aangezien ze deze ervaring hebben met de vorige verstelbare sluitingen. Echter wellicht zijn ze nog niet op de hoogte van bovengenoemd artikelnummer.
Maar volgens Omega zelf en Fratello en die gast in de video past het dus wel.

Voor alle zekerheid kun je Omega ook een berichtje sturen zodat ze aan de hand van het serienummer van je horloge na kunnen kijken of sluiting 117Z017553 past.

4 likes

Thanks, heel tof. Ik ga informeren. Ik kocht m’n 3861 eind 2021 dus ik heb de oude bracelet inderdaad. Een snel verstelling heb ik altijd gemist en gebruikt het uitschuifpiefje best vaak.

Mocht Zwitserse import gunstiger blijken stuur ik je een berichtje!

1 like