Nee geen grap. Ik heb genoeg andere horloges die gebruikt mogen worden, een paar hou ik heel netjes.
oke
Inmiddels iemand hier die van zn komfit afwil?
Anders ga ik m gewoon bestellen
Je bent er vroeg bij! Mooi ding!!
Heel mooi de Broad Arrow
Ik vond 2 Speedy`s wat veel en de racing nog leuker dus die van mij is alweer uit gevlogen
Beste leden,
Vraag wat betreft het “Moonwatch only” boek.
Is dit boek voornamelijk lezen/geschiedenis van de Speedmaster.
Of is het meer een Encyclopedie / referenties oude modellen etc…?
Vraag me af of het voor mij wel de moeite waard is.
Alvast bedankt!
Het is dit allebei.
Ik gebruik het voor het tweede, maar van het eerste staat er minimaal net zoveel in.
Het is het summum op Moonwatch-gebied.
Dank voor je antwoord. Zal er nog eens over nadenken
@YY77 kom er maar in!
Hij weet waar je dit boek relatief voordelig koopt. Heb ik het ook besteld, maar kan het niet meer terugvinden
Edit: toch gevonden:
Ik kocht het wel pre-Brexit, dat kan schelen.
Het was ook echt een deal in dec '19 toen die net uitgebracht was. Nu is Bol.com misschien de beste weg om te bewandelen (€155).
Nog steeds in de honeymoon fase. Ruim een week niets anders meer om de pols gehad. Heerlijke allrounder.
NA: Eerste Omega
Nadat ik een mooie collectie heb opgebouwd bestaande uit een aantal andere merken, moest Omega nu toch echt het volgende horlogemerk worden. Wat een prachtige modellen zie ik toch het forum passeren. De Speedmaster trok mij direct. De afgelopen maanden heb ik de ‘Speedmaster only’ topics flink afgestruind. Hoewel de 3861 me een erg mooi exemplaar leek, vond ik de recente prijsstijgingen toch wel iets te fors. Na de Ultimate Guide van een mede-forumlid overgenomen te hebben, kon de zoektocht naar een vintage Speedmaster beginnen. Nog voor ik de eerste hoofdstukken van het boek gelezen had, kwam ik op vakantie in een Omega-boutique de 3861 tegen voor een prijs die we in Nederland al een tijd niet meer gezien hebben. Het werd hem dus toch!
Inmiddels heb ik hem een aantal weken gedragen, met groot plezier. Ik ben voor de hessalite-versie gegaan, en tot mijn vreugde lijkt het krassen enorm mee te vallen. Nog geen krasje te bekennen… Helaas blijk ik wel de ‘oude’ clasp te hebben, dus zonder microverstelling. Dat is dan ook gelijk het enige minpunt dat ik kan benoemen. Ik reis erg veel, en merk daardoor dat het horloge de ene dag een stuk strakker zit dan de andere dag. Desalniettemin, erg tevreden!
Proficiat met je aanwinst! Hesalite is zeer nice. Met de 3861 kun je eigenlijk geen foute keuze maken al vond ik die zelf moeilijker dan verwacht.
De sluiting zou je voor de gein aan je AD moeten vragen
Gefeliciteerd! The Speedmaster is een schot in de roos! Vreemd genoeg had ik er vroeger helemaal geen oog voor, tot je 'm om je pols hebt gehad. Het maakt ook gewoon totaal niet uit wat je outfit is, hij staat en past altijd.
Veel plezier er mee en dat ie nooit je collectie mag verlaten!