Speedmaster only IV

De Broad Arrow (of “Replica”) uit 1998.
Heb het op deze bruine Nubuck strap van Fratello gezet. Ik ben meer van de stalen banden maar dit staat eigenlijk beter haha. Zo trof ik ‘m ook aan bij een mini GTG bij Fratello Watches in Den Haag en toen klikte het pas met deze referentie.

16 likes

Hier de trilogie broadarrow. Was toch wel
Magisch.

14 likes

Absoluut! Als de indexen meer tritiumkleur (zoals de Ed White) of wit waren (zoals mijn “replica”) dan was het voor mij perfect geweest. De Ed White band past trouwens perfect op de Trilogy Speedmaster, dus daarmee was het zeker eindbaasmateriaal geworden :wink:

2 likes

Ik kwam deze catalogus uit 1999 nog tegen op zolder. Bijzonder dat de “replica” (3594.50) een hoger prijskaartje (+7%) had dan de reguliere Moonwatch (3570.50). In 2001 werd het volledig uit de catalogus gehaald door de komst voor de co-axial automatic broad arrow Speedmasters.

Ook bijzonder dat toen de referenties nog 30m hadden. Dat was met de vernieuwde 1861 Moonwatch 50m en nu met de huidige 3861 ook.

2 likes

Het is toch altijd schrikken om de oude prijzen te zien, voor €2K heb je tegenwoordig niet zoveel meer in Zwitserse mechanische horloges.

Dat je deze hebt weg gedaan. Super mooi!

1 like

Heel mooi. Heb hem ook nog even gehad naast de pro.

1 like

Ik heb precies hetzelfde met mijn tokyo speedy, gisteren afgegeven bij Martens Maastricht. Klokje is 2 jaar oud en slechts handvol keren om de pols gehad.

1 like

Tsja de euro is ook in die 20 jaar de helft minder waard geworden. Dus dan klopte die retailprijs van 4000+ euro twee jaar geleden wel aardig :slight_smile:

2 likes

Tja je moet wat hè.

1 like

11 likes

16 likes

Het bewijs dat de Speedmaster echt elke band kan hebben.
Mooie foto! Leuk gedaan.

En hierbij nog een “replica” bijdrage met dezelfde hoek :wink:

11 likes

Geweldige foto en geweldige band.

1 like

Prachtige combo! Maar die met de Fratello strap erop is ook echt nice!

1 like

Thanks! Ja die is eigenlijk beter. Ik zoek nog een lichte cognac kleur band, zoals deze vroeger ook geleverd werd (niet meer te krijgen bij Omega).

1 like

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen… Ik heb een Speedmaster professional uit 2019 en ben daar natuurlijk zuinig op maar draag hem veel en zonder zorgen (zoals al mijn horloges). Ik maak me niet druk om ieder krasje en het plexi glas heeft ook de nodige dingen meegemaakt.

Nu is het horloge echt toe aan een reinigingsbeurt. Met mijn andere horloges betekent dat een volledig bad met Dreft en onbezorgd schoonmaken die handel.

Gezien de waterdichtheid (of meer het gebrek eraan) ben ik met de Speedmaster toch wat voorzichtig… De band haal ik natuurlijk dan gewoon los maar het uurwerk… Hoe doen jullie dat?

Eerst een WR druktest laten doen bij de AD, daarna oppervlakkig met een zachte tandenborstel en een sopje.

FYI, bij Omega is 30m = 30m.

1 like

De band losmaken en deze met wat Dreft en een zachte tandenborstel schoonmaken. De rest van de kast zou ik gewoon net een een droog borsteltje en/of een vochtig doekje schoonmaken.

Zo heb ik het altijd met mijn Speedmasters gedaan en nooit problemen mee gehad .

2 likes

Dit inderdaad. Ik heb er eentje van 8 maanden oud (dus die is nog gewoon waterdicht) en die gaat gewoon in een sopje. Heb een tandenborstel gekocht voor gebruik na mondoperaties (extra extra zacht), dat werkt heel goed.

Ik denk ook dat ie niet krast, maar gezien ik hem iedere dag en bijna op elk moment draag komen de krassen vanzelf wel… :joy:

2 likes