Ik mag toch hopen dat een horloge uit dec 2019 niets aan waterdichtheid heeft verloren toch?
Omega adviseert om elk jaar een WR druktest uit te laten voeren, dat jij hem in dec '19 heb gekocht betekent trouwens niet dat het horloge maar 3 jaar oud is, weet jij hoe lang het horloge al in de winkel heeft gelegen voor jouw aankoop?
Ah oke. Nee weet niet hoe lang het horloge er al lag voor de aankoop.
Dit is wel een goed punt, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik heb mijn horloge nu 9 maanden en ga er gewoon mee te water. Ik was wel van plan dit jaarlijks te laten checken inderdaad, zo rond de jaarwisseling wanneer ik hem gekocht heb, omdat ik dat ook wel graag wil blijven doen.
Plaatje voor de sfeer, hesalite 3861 in zomeruitrusting (met GGB Velcro dus).
Carl van GasGasBones heeft me verteld dat er prima mee te zwemmen is, en dat klopt! Draagt lekker licht en droogt heel snel!

Kan ook gewoon, maar weet eerst zeker dat de pakkingen in orde en ingevet (is af fabriek soms niet zo!) zijn. En niet mee van de duikplank, die impact is minder geslaagd voor de pushers met name. Mijn bovenste pusher kwam onlangs spontaan los, enkele weken terug een post aan gewijd. Je wilt dus ook zeker weten dat die goed vastgeschroefd zitten! Daarvoor moet het uurwerk er even uit.
Ik zwem er niet mee maar spoel hem wel gewoon onder de kraan schoon. Nou kan ik wel een stuk makkelijker wd-testen en “prepareren” dan de meesten hier.
Heb begrepen dat vanaf 1 september de prijzen omhoog gaan. Saphire, €7800 > €8400. Misschien al vermeld hier maar dikke stijging. Vorige week voor het eerst een ‘nieuwe’ Speedy omgehad bij S&C. De oude bracelets vond ik niet lekker staan. De nieuwe vind ik prachtig en het horloge draagt een stuk kleiner voor mijn gevoel. Kast is hetzelfde?
In het verleden kon je nog goede kortingen krijgen op een Speedtest. Hoe dat nu is?
Ik vind het een prachtig horloge, alles klopt. Maar twijfel om hem als daily beater te dragen. Ook de waterdichte vraagtekens die ik lees maken me nerveus.
Volgens mij is dat nog steeds gratis bij KPN en Ziggo?
De kast heeft iets kortere lug-to-lug en is volgens mij ook iets dunner, maar allemaal hele kleine veranderingen. Maar dat zou dus wel jouw beleving bevestigen.
Korting kan volgens mij nog steeds wel bij AD’s, daarvoor krijgen ze er voldoende voor binnen. Bij Omega Boutiques kan je dat wel vergeten en ergens ook logisch want als ze al vanuit de fabriek korting gaan geven…
50m is prima waterdicht hoor! Je hoeft er ook niet mee te gaan zwemmen, maar het kan wel. Ik spoel ze allemaal af onder de kraan. Als je maar zeker bent dat het nog waterdicht is, op den duur kunnen de pakkingen gaan lekker. Dat geldt voor ieder horloge. Dat kan je vaak eenvoudig laten testen.
Deze poll gemist, maar ik zou eerder de sapphire kiezen vanwege het opgelegde logo en mooie doorkijk op het uurwerk. Het is jammer dat de “milky ring” wel duidelijk aanwezig is, iets wat bij de Ed White 321 vreemd genoeg wel netjes opgelost is.
Het is toch 50m tegenwoordig met de laatste generatie 1861 en de nieuwe 3861?
Ik wilde benadrukken dat bij Omega de laagste WR waarde al gegarandeerd getest is tot die diepte.
Huidige prijs is 7600. Maar, alweer een prijsupdate? Gaat hard richting de 10K volgend jaar in dit tempo. In vergelijking met chronografen van andere merken, denk ik dat het overigens nog steeds gerechtvaardigd is. Maar het gaat misschien iets té snel
Haha! Speedtest.
De prijzen gaan 1 September omhoog en dus van, excuses, 7600 naar 8400. Vind het ook vrij hard gaan.
Als ze gewoon zijn af te spoelen etc is dat al fijn. Dat werd bij de AD al afgeraden.
Jammer dat ze zich niet inlezen in het verkooptrainings handboek van Omega;
Lekker hoor! Prachtige Speedmaster automaat.
Maar…zoek de verschillen?
De verschillen met…?
Echt niet hoor. Ze lachen zich een bult daar. Ik zit er dan ook vaak te dicht met mijn neus bovenop om nog enige “magic” te ervaren. Het is gewoon een stalen horloge met matig/redelijke waterdichtheid en een niet onaardig maar ook niet exceptioneel uurwerk.
Kijk, ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar ik heb 1,3 modaal. Dan kun je dit soort horloges al bijna niet meer bereiken.
Ik begrijp jouw (veel deskundigere) kijk op de zaak. En zeker gezien de pech die je met jouw exemplaar ervaart, snap ik dit sentiment des te meer.
Toch zie ik, naar mijn bescheiden mening, in deze prijsklasse van 7/8K nog steeds niet veel chronografen die meer waar bieden voor het geld. Concurrentie is toch vooral Breitling B01, IWC chrono en een hele zwik van ‘mindere’ merken (qua prestige/status) met Sellita SW500 en ETA7750s.
De vele Zenith El Primero’s, zitten toch ook in die 8-10K range ipv 6-8K.