Speedmaster only IV

Andere band dan staal erop is zo geregeld. alles staat erop

4 likes

Ik heb een mooie via chrono24 gezien in Emmen. Scheelt al een bak geld en die is nieuw.

3 likes

Als de prijs je aanstaat is de keus aan jou. originele stalen band niet goedkoop.
Daarnaast zijn er ook voor stalen banden veel alternatieve keuzes

1 like

Thnx! Alle tips zijn welkom. :smiley:

1 like

Forstner. uncle seiko. maar ook MN, the watch steward, nick mankey

Dit is een diaboliq strap

3 likes

2 likes

Morning

8 likes

100% direct op stalen band kopen. het prijs verschil is bij aanschaf verwaarloosbaar als je gaat kijken wat een band los kost.

Let ook goed op de sluiting als je er een op staal koopt. die is eind vorig jaar geüpdatet.

5 likes

Sowieso op staal inderdaad, ik meen dat je zo’n kleine 800 euro lichter bent als je die los aanschaft.

1 like

De oude sluiting heeft gaatjes in de clasp en de nieuwe niet, dus daaraan is het makkelijker te herkennen

1 like

Thanks voor de tips! Ik heb er eentje op het oog die 1400 euro goedkoper is dan de advies prijs (hij komt uit feb 2023 en is helemaal nieuw & compleet met box, etc). Ik ga ff checken of ze ook een band erbij kunnen leveren of iets anders kunnen betekenen. Zag al dat ze 800 euro los waren (niet normaal…). Wel denk ik dat ik de Speedy vooral met de textiel strap zal dragen. :slight_smile:

En hiermee heb je ook de garantie dat je een versie hebt met movement update. Met de “old stock” kan je wel eens een probleempje krijgen.

2 likes

Op CH24 heeft alleen die bij Steiner een nieuwe clasp

Ik zit naar deze te kijken: Omega 310.32.42.50.01.001

2 likes

Als je deze ophaalt in Wageningen, dan krijg je hem voor 6000 wel mee denk ik (scheelt verkoper namelijk chrono24-kosten en verzendkosten). Inclusief stalen band met nieuwe sluiting:

https://chrono24.app/omega/omega-speedmaster-moonwatch-co-axial-master-chronometer-unworn-full-set-04-2023-nl--id28454241.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Daarnaast zou ik zo’n aankoop liever doen bij een dealer van luxe horloges, dan bij een plaatselijke juwelier die doorgaans Fossils verkoopt en een verdwaalde speedmaster heeft ingekocht voor weinig

4 likes

Thnx voor de tip, ik ga er naar kijken. :blush:

Even nog een vraagje van een speedmaster noob. Wat is met het warme weer een comfortabel bandje met een goed prijs kwaliteit verhouding?

Wat mij betreft een Gasgasbones velcro band maar helaas niet meer leverbaar.

2 likes

zo vind ik hem ook het mooiste

1 like

Double Wristing… 🫦
Zelfs met 39,7 blijft ie fors.
Ofwel is die andere echt klein he… nochtans :v:t4:40mm. :v:t4:

23 likes