Zit er iets aan te komen? Ik heb nog niet echt iets opgevangen.
Dat er dit nog iets aankomt (in welke Speedmastervorm dan ook) lijkt steeds meer concreet te worden. Ik denk dat het ook goed is als er dit jaar nog een leuke “gewone” Moonwatch variatie uitkomt na al dat dure geweld van de afgelopen tijd.
Over dat laatste ben ik het sowieso met je eens. Maar of Omega daar ook aan toe gaat geven vraag ik me wel af. Ook omdat ze niet echt meer iets met limiteds of anniversaries doen.
Ik heb de hoop inmiddels een beetje opgegeven. Ik geniet nu maar van m’n gewone Moonwatch.
De ‘gewone’ is de beste!
Naar horen zeggen is dat wel de kant waar Omega naar toe wilt gaan. Ze willen zich een beetje gaan mengen met Rolex. Na een flinke prijsstijging dit jaar (maar goed welk merk heeft dat niet gedaan) zijn ze al aardig op weg. Het schijnt dat ze langzaam ook meer schaarste willen gaan creëeren. Dat laatste zou ik echt heel jammer vinden, want het leuke van Omega was dat je een luxe merk kocht wat goed verkrijgbaar was. We zullen spoedig wel gaan merken of ze deze kant daadwerkelijk op gaan.
Ik heb me vandaag in ieder geval vermaakt met wat foto’s maken. De Moonwatch blijft een fotogeniek horloge!
Ik vergeet vaak een behind the scenes plaatje te maken, maar bij twee setups had ik er wel aan gedacht haha. Hier alvast een sneak preview.
Zo lang geleden is de Silver Snoopy 50th nou ook weer niet. Ze zijn juist van de limited editions afgestapt omdat er kritiek was op de hoeveelheid en ze natuurlijk het merk ook iets meer premium willen maken (helaas). We waren wel verwend met die ruime keuze aan limited editions, maar met de grijze markt die zowat alles wegkaapte, was er ook niet veel meer aan.
Gewoon lekker genieten van je prachtige 3861 Speedmaster. Tijdloos!
Ze willen inderdaad iets hoger in het prijssegment gaan zitten en als ik zie hoeveel 3861’s er verkocht worden tegen de huidige prijzen, doen ze wel iets goed. En wat dat betreft is het natuurlijk geweldig dat je op ieder moment van de dag de 3861 Moonwatch ergens kan gaan kopen. Dus met de verkrijgbaarheid is eigenlijk niks mis. De special editions is een ander verhaal, maar deze simpele verzamelaar heeft ze ook in de collectie met maar één eerdere aankoop in een boutique (Ultraman) . Dus het zegt niet zoveel.
Haha ja klopt. Ze hebben sinds de launch van de MoonSwatch 50% meer Moonwatches verkocht. Die hype van dat plasti… sorry, bioceramic heeft de verkoop van de Moonwatch dus ook flink aangezwengeld.
Gelukkig niet. Van mij mogen ze rustig makkelijk te verkrijgen zijn. Hoe meer Speedy zielen, hoe meer vreugd
Vandaag in alle rust de originele band ingekort en geplaatst. Heel ander soort horloge hierdoor.
Ben benieuwd wat de rubber strap gaat doen zodra die binnen zijn.
Beter, houden zo
Ik heb deze nog nooit gezien, zijn er op het HF een paar? Ik vind hem wel leuk.
https://uhrforum.de/threads/omega-speedmaster-teutonic-kaliber-861.547061/
Ik zat op het UF te kijken en weet niet of ik de link mag plaatsen maar zo kwam ik hem tegen.
Wat vinden jullie, mooi niet mooi?
Dat bandje lijkt erg veel op een colareb die ik op mijn ldd heb…Zie wat dragen we vandaag…
Ik vind de Teutonic heel gaaf. Mooi clean en bijna tijdloos! Helaas is de gravure van de lunette niet heel diep, dus na twee servicebeurten blijft er niks van over. Dus je moet het zoveel mogelijk krasvrij zien te houden en dat doet toch vaak af aan het draagplezier. Geen idee of het een service onderdeel is. Lijkt me onderdeel te zijn van de kast.
Foto uit de 1984 Omega catalogus (zie je ook hoe de lunette nieuw eruit ziet).