Speedmaster only IV

Erg mooi, naar helaas met een achterhaald uurwerk. Omega had er inmiddels best een uniek gedecoreerde versie van de 3861 in kunnen zetten.

Een gedecoreerd uurwerk in een toolwatch die en ode is aan misschien wel de ultieme toolwatch? Hoe dichter het uurwerk bij het origineel zit, de beter me dunkt. Juist in zo’n versie.

2 likes

Een gedecoreerde 1861 staat niet veel dichter bij een 321, of zelfs een 861 dan een gedecoreerde 3861 (basis is nl hetzelfde van oorsprong Lemania uurwerk, dus ik zie het voordeel niet om er een onnauwkeurig achterhaalde versie in te zetten, waarvan je de secondewijzer nog niet eens stop kan zetten.

Bovendien staat deze Apollo 8 versie qua uiterlijk wel heel ver af van een toolwatch, of van een authentieke Speedmaster Moonwatch, dus nee, niet mee eens.

Als je een ode wilt, dan de Snoopy 50

1 like

Een upgrade tussendoor van het speciaal hiervoor “gemaakte” uurwerk naar een 3861+ lijkt me ten eerste ontwikkelings- en kostentechnisch een slechte beslissing en je verliest daarnaast denk ik ook het vertrouwen van de eerste kopers.

2 likes

Valt mee denk ik, want de stukjes Maanlandschap passen zonder veel modificatie op de 3861. Bekijk de 1861 maar eens naast een 3861.
Vertrouwen verlies je echt niet door op een gegeven moment een moderner uurwerk te monteren. Rolex doet niet anders, en je hoort niemand klagen. Ik vind het gewoon niet kunnen om zo’n duur horloge ongewijzigd te blijven verkopen terwijl er een beter uurwerk beschikbaar is.
Zet dan de productie stop, en breng een nieuwere versie uit, als speciale editie nr 25 of zoiets, zoals we van Omega gewend zijn.

De echte Speedmaster is nu al niet goedkoop maar ik denk niet dat de nieuwe spiral technologie op korte termijn toegepast gaat worden in het 3861 uurwerk, kosten-baten zullen toch doorslaggevend zijn ipv hun klanten het beste van het beste geven zo snel mogelijk.

En als de Rolex eigenaren de keuze hadden zouden ze denk ik het 32xx uurwerk laten liggen als ze nog voor de oude konden kiezen.

5 likes

Ik vroeg me af ; is er een standaard versie van de Speedy pro 145022 / 357x / 311. etc met alleen saffier glas aan de voorkant, en dus een dichte achterkant ? Of hebben ze altijd dubbel saffier ?

De FOIS heeft het volgens mij maar dat is een iets andere kast.

Ja.

Als je heel graag wilt zou je wel een dichte achterkant kunnen kopen en die er op zetten?

1 like

:pray: Dank

Geen prof. … maar op de dial staat ‘speedmaster’ :relieved:

13 likes

8 likes

Speedmaster 321 op Nato. Best lachen :v:

7 likes

I couldn’t resist…
NA!

@JuKo dit is natuurlijk jouw schuld met die wazige foto’s telkens :kissing_heart:

@DKremer thnx voor de prettige deal!
Kremer in Emmen = always a good idea :100:

33 likes

Yeah lekker man nieuwe clasp met wél 1 klik verstelmogelijkheid :star_struck:

Eindelijk weer tandwieltjes tellen

@JuKo geen zorgen ooit haal jij dit niveau fotografie ook nog. Geduld en veel oefenen :kissing_heart:

27 likes

Lekker man! Gefeliciteerd met deze prachtige icoon!

2 likes

Gefeliciteerd Jan! Ik had je er idd al eerder over gehoord, leuk dat je de trekker hebt overgehaald.
Het is ook een heel tof horloge met een mooi verhaal. :grin:

1 like

Tja ik was bezig met minderen. Maarja dan moet je niet bij Kremer binnenlopen :see_no_evil:

3 likes

Gewoon erg gaaf op deze originele Nato :sunglasses:

1 like

Om twee uur is de Speedy aangekomen in zijn geboorteland!

Morgen naar Omega!

22 likes

Jeuh nieuwe clasp!

15 likes