Nagenoeg mn geboortedatum kunnen bemachtigen. Die kans komt niet vaak voorbij!
861 professional

Veel plezier! Veel foto’s maken. Misschien ook een verslagje?
Ik in ieder geval zeker niet. Blij dat ik de nieuwere generatie in mijn horloges heb. Loopt langer, en heeft betere eigenschappen (zoals beter bestand tegen magnetisme).
Ik bedoel natuurlijk 3861 ipv 1861. Dat verschil is groot genoeg. 1861 vind ik achterhaald. Ik heb er een stuk of 11 gehad, en geen liep nauwkeurig. Om zo’n oud hok zelfs zonder stop seconde in de Apollo 8 te zetten vind ik vreemd.
Dat van die 3861 snapte ik maar het 186x uurwerk in de A8 was natuurlijk al ontwikkeld voordat ze klaar waren met de 3861, en bij zo’n niche model ga je niet nog 'n keer extra ontwikkelingskosten maken.
Begrijp ik, en is ook logisch.
En dus dan stop je de productie. Huidige eigenaars van dit model blij, goed voor de reputatie, en ruimte voor wat nieuws
Gelukkig hoeven we niet dezelfde mening te hebben.
Is altijd gevaarlijk maar ook erg gezellig
Proficiat met je NA
Komtie!!!
Eerst ben ik naar de boutique geweest om de clasp te kopen en te laten installeren.
Bij aankomst loop je gelijk tegen de mock up moon lander aan.
Links zag ik een klein rijtje scalpers staan voor de Swatch Boutique voor de release van de Blancpain x Swatch samenwerking.
Speaking of Swatch, eerst moet je naar het Swatch Museum. Ik ben er even snel door heen gelopen. Het enige wat ik wel leuk vond om te zien was de hele collectie MoonSwatches. Ik had ze überhaupt nog nooit in het echt gezien.
En dan kom je bij het Omega Museum wat een verdieping lager ligt. Het begint met een mooi filmpje over hoe de mens de tijd heeft waargenomen en heeft leren in te delen.
Verder zie je heel veel Omega’s door de jaren heen. Leuk om te zien wat voor een stijlen en designs er waren uitgebracht. Daar ga ik jullie niet mee lastig vallen, want dat waren er best veel.
Wat uiteraard wel heel leuk was, waren alle Speedmasters.
Het model wat als eerste in de ruimte was geweest:
De bekende Ed White:
De eerste Speedmaster wat op de maan is geweest:
En de laatste Speedmaster die op de maan is geweest.
“What can you do in 14 seconds?”
Ik heb mezelf op de proef gesteld en ik ben in staat om weer terug te keren naar de aarde
Oh… de bekende gouden astronaut was ook aanwezig.
En dan hebben ze nog een hoekje met alle James Bond horloges.
De brug en het gebouw van Omega naar Swatch is erg mooi en indrukwekkend om te zien.
Tot slot ben ik toch nog even naar de Swatch Boutique geweest, aangezien de rij weg was om te kijken of ze niet een mission to earth hadden… want die vind ik qua kleursamenstelling best leuk om er bij te hebben.
Helaas hadden ze alleen de mission to mars nog liggen.
Wel grappig om die nieuwe Blancpain x Swatch Fifty Fathoms even gezien te hebben.
Al met al was het best aardig en heb me prima voor twee uurtjes vermaakt.
Gaaf hoor!
Ik hoop dat je er zelf wel van hebt genoten, want precies hier zit de waarde van Omega!
Leuk hoor al die James Bond-reclame kul en alle horloges die de dampkring hebben verlaten. Maar de échte waarde van Omega zit in de horloges die ze vóór die tijd hebben geproduceerd en die gewoon op zichzelf een heel hoge kwaliteit hadden, zonder marketing verhaaltje eromheen.
Leuke detailfoto’s! Ik moet mezelf schamen! Ik heb het horloge om de pols niet eens gezien!
Ik heb er zeker van genoten. Er zaten een paar stukken tussen die ik echt prachtig vond!
Ik heb dus dezelfde foto’s Alleen bij de meeste sta ik er zelf op. De parking voor de swatchshop had ik trouwens voor mezelf…
Hahaha die was nu vol. Ik heb hem voor de deur van de boutique geparkeerd. Wel even gevraagd of het mocht, maar dat was geen probleem.
Thnx! Tja dit liep even uit de hand. Maar blij mee…heb hem eerder gehad, weer verkocht en toch bleef het jeuken. Zal wel aan mij liggen die eeuwige onrust… of zijn hier meer met die afwijking?
Owjah foto’s
Meer bezitters hier waar de microverstelling net te weinig is en een extra schakel net te veel? Gloeiende pook in de reet er is ook altijd wat
#luxeproblemen
Lekker strak is lekker toch
In de loop van de dag variëert het ook nog wel eens, dus zo precies afstellen dat het altijd goed zit lukt toch niet.
Heel herkenbaar, heb die van mij vorig jaar ook verkocht maar pas geleden toch weer eentje terug gekocht
Ja hier! Draag hem dus op buitenste gaatje van de verstelling. Bij warm weer of lang wandelen krijg je dan ineens in de gaten dat je een horloge draagt…
In de zomer draag ik hem dus veel op velcro banden.
Ja wat dat betreft heeft Omega het weer net-niet-goed-gedaan. Een stuk of 5 microverstellingen had een stuk prettiger geweest.